Seeegaste tisdagen

Natten och mörkret förstärker ljud. När en stor del av mänskligheten vilar fortsätter saker att ske naturen. När jag gick ut med hundarna närmre halv tolv inatt när jag kom hem, stod jag stilla en stund under stjärnhimlen och lyssnade till ett märkligt mullrande. Åska var det inte, inte heller flygplan eller min mage... men isen! Mälarens is håller på att gå upp och det var ett spöklikt och häftigt ljud som fortplantade sig upp över ön i natten. När jag kom in igen satt jag uppe rätt länge med släckta lampor och varvade ner.
 
 
Jag fortsatte i samma stil idag. Satt i timmar under en filt, tittade ut på snön som föll och tänkte tankar som behöver tänkas. Oj vad det var skönt! Sen jagade jag akut tandläkartid till pappa. I samband med andranaden tog jag mig i kragen och gjorde atrosskolan samt diskade. Plockade in några plastbunkar som vi köpt talgbollar i. De blir perfekta att förvara knyppelpinnar i. De blev oxå diskade men jag sparde Uggleboröjandet till en annan dag.
 
 
Lagade pasta med spenat och ricotta när maken kom hem:
2 kryddiga korvar avskinnades, smulades och stektes
2 vitlöksklyftor revs och stektes med
liye olivolja och
1 liten påse babyspenat 
1 burk ricottaost 
Till sist rörde jag i korvfärsen i såsen
... och spaghetti till 🍝 
Det var gott men lite rostade pinjenötter skulle nog vara pricken över i. Jag stoppar italienska veckan nu. Hade tänkt göra ravioli och pizza oxå men det får bli senare...

Hundarna har varit ute och jag tittar på Lyckoviken medan jag fäster trådar i flamingo-sockorna. Det blir nog säng sen 🛌 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0