Sitta och glo 😳 (Italiensk vecka- Ă€delostpasta)

Efter en supermysig och solig lÄnghelg dÀr bÄde maken varit hemma och vi haft besök kom en sÄn dÀr lÄng, grÄ mÄndag! Inte för att jag inte har saker att göra, för det har jag, men jag kom inte igÄng liksom! Jag brukar tÀnka att sÄna hÀr dagar Àr bra dagar för de Àr en motvikt till allt roligt livet har att erbjuda och man lÀr sig uppskatta det, men ja... det blev inte roligare för det precis. Inte ens klÀmkÀckt! Det blir bÀttre imorgon!
 
Min almanacka ger ett nytt tankespĂ„r varje vecka. Detta ska jag leva pĂ„ denna vecka 😃
 
Eftersom jag var sĂ„ totalt oinspirerad försökte jag gĂ„ lĂ„ngpromenad med hundarna, men det blev bara halvlĂ„ngt, kunde inte förmĂ„ mig dĂ„ det blĂ„ste kallt ... Gick hem och pinade mig igenom artrosskola och disk. Satte mig med boken. Förlaget vill ha omslagsbild och baksidestext. Fick med stor anstrĂ€ngning och tvĂ„ vĂ€ninnors support till ett par rader som nog blir bra. Har hittat en tjĂ€nst jag Ă€r nyfiken pĂ„ sĂ„ jag skrev, med lika stor anstrĂ€ngning, ett personligt brev oxĂ„ medan jag i tre timmar vĂ€ntade pĂ„ ett samtal frĂ„n en myndighet. De ringde aldrig sĂ„ jag ringde dit och levde lite rullan đŸ€Ź Sen gick jag lĂ„ngpromenad med hundarna. Det var skönt efter allt datorstirrande đŸ‘©â€đŸ’»Â 

 
Under en fantastisk fĂ€rggrann solnedgĂ„ng lagade jag middag. Jag och tvĂ„ döttrar ska ha italiensk vecka men jag har haft lite svĂ„rt att komma igĂ„ng. Idag hade jag iaf bestĂ€mt Ă€delostpasta eftersom maken blir kvar pĂ„ jobbet och han vĂ€grar mögelost... men pastan blev urtrist! Kanske för höga förvĂ€ntningar? Kom att tĂ€nka pĂ„ att jag förmodlingen valt fel ost. Castellos creamy blev nog lite för blek som krydda i sammanhanget đŸ€” Det ska förstĂ„s vara en sĂ„n dĂ€r hĂ„rd smulig ost med skarp smak för att komma till sin rĂ€tt i en pastasĂ„s 🧀 
 
 
1 lök
svamp steks ihop i smör
soltorkade tomater
smula över Àdelosten
3 dl mjölk eller grÀdde, koka ihop
salt och peppar
babyspenat
Serveras med pasta
 
Tv-kvĂ€ll med stickningen đŸ§¶Â 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0