Allt har sin tid

Detta är ett av mina favoritställen i Bibeln. Lika mycket för att den är "tjatig" som den är innehållsrik och ger tröst: Allt har sin tid, det finns en tid för allt som sker under himlen: en tid för födelse, en tid för död, en tid att plantera, en tid att rycka upp, en tid att dräpa, en tid att läka, en tid att riva ner, en tid att bygga upp, en tid att gråta, en tid att le, en tid att sörja, en tid att dansa, en tid att kasta stenar, en tid att samla stenar, en tid att ta i famn, en tid att avstå från famntag, en tid att skaffa, en tid att mista, en tid att spara, en tid att kasta, en tid att riva sönder, en tid att sy ihop, en tid att tiga, en tid att tala, en tid att älska, en tid att hata, en tid för krig, en tid för fred. (Predikaren 3:1-8)
 
Vår semester är snart slut och så även vår tid här i "paradiset". Allt har sin tid. Jag är tacksam. Tacksam för dessa två veckor vi fått var här och tacksam för att få återvända till mitt vardagsliv med nära och kära 💞 Jag längtar hem på riktigt och det är en härlig känsla, att ha något kärt att återvända till, eller som talesättet säger: man saknar inte kon förrän båset är tomt 🐄😄❤️
 
Idag har vi egentligen bara legat vid poolen. Jag har läst ut den andra boken jag hade med mig, och så har jag bränt mig igen. Solskyddsfaktor 10 räckte uppenbarligen inte. Men vad gör det? Detta är sista gången vi kan sola i år 😎
 
 
Vid lunch gick vi iväg till det bortre stället. Det var där vi var på fest igår. Dels ville vi betala för oss och dels ville vi säga hejdå, men vi fick inte betala för BBQ, bara för läsken vi druckit. Vi var ju bjudna 🙏 Jösses så rart 😍 Vi gav lite dricks istället 🥤 
 
Shrimpcakes, hur goda som helst 😋
 
Till middan gick vi till första stället och sa hejdå.
 

Vi satt kvar ganska länge och pratade, tittade på krabborna som rörde sig fram och tillbaka på stranden, lyssnade till vågorna i tidvattnet som var på väg upp och flygplanen som landade på Phuket International Airport. 

Nu är vi packade och klara för avfärd imorgonbitti ✈️ 
 
Sista solnedgången 
 
Hejdå beachen
 
Hejdå snigeln
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0