Bandknyppling

Efter att ha sprungit på toa hela natten och vakna tidigt började jag tänka 🤔 Jag är ju inte dummare än jag fattat att jag tagit mig lite vatten över huvudet, men det blir väldigt tydligt när kroppen säger ifrån. Den tryckande värmen, allt ensidigt sittande, den stress det blir att både vilja hinna knyppla så mycket som möjligt, ställa upp för föreningen , ha roligt och samtidigt plugga 📚 Ingen bra kombo. Samtidigt får jag vara glad åt att kroppen ville göra sig av med all denna vätska under natten för jösses vad jag pinkat! Har sen mer eller mindre legat vaken sen klockan fem och lyssnat på ovädret och ett upprört Vättern 🌊💨 Bestämde mig för att ställa fram klockan en halvtimme och tänkte fortsättningsvis försöka varva ner under helgen för det behöver jag verkligen‼️

Vi fortsatte knyppla på våra hjärtan med lite olika tekniker i rundningarna. På lunchen gick jag upp till Spetsmuseet och pratade med Karin samt njöt av utställningarna. Utomhusutställningen var på temat hus 🏘🏠🏡  Så otroligt roligt och inspirerande.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Inomhus var två 102-årsutställningar. Elsa Petersons spetsaffär har funnits i 102 år samt Ulla Fagerlin skulle fyllt 102 år. 100-årsjubileerna blev ju inte av pga pandemin.

(null)

(null)
Mönster från Elsa Peterssons spetsaffär. Solfjädern har jag mönster till men har ännu inte gjort…

(null)

(null)
Ulla Fagerlin har gjort mängder av roliga mönster. Ripan ska jag försöka hitta mönstret till! Jag ser ju nu att det är en dalripa då dem inte har fjällripans karaktäristiska svarta streck över ögat 😄 Något om hönsfåglarna har uppenbarligen fastnat från allt pluggande 😁

Knypplade klart hjärtana och fick börja på ett litet segel i Idria-teknik. Kände hur jag började varva upp igen så jag gick upp på stan och åt middag vid sex-tiden. Avnjöt en schnitzel på Vasa…

(null)

… och glass på glasserian bredvid. Kändes skönt att gå själv och skrota men lika roligt att prata bort en stund med Karin som avslutat sitt försäljningspass och var på hemväg.

(null)
Hasselnöt, mintchoklad och fudge med havssalt

Hade tänkt gå upp på rummet och plugga men liksom gled in i lektionssalen på hemvägen och knypplade klart seglet, eller runstenen som jag tycker det ser ut som 😄

(null)

(null)

Hjälpte en annan knypplerska att förstå tekniken och blev så glad åt att hon kom på hur det skulle göras. Har känt mig lite nerslagen att jag inte är riktigt duktig, men nu kunde jag gå upp på rummet och känna att jag kan iallafall lära ut!

Bestämde mig för att packa ihop det jag inte behöver och gå till bilen med det. Kom ut lagom till solnedgången över Vättern. När jag gick längs Vättern och njöt kom jag i härligt samspråk med ordföranden i norska knyppelföreningen och hennes sambo. Det blev en härlig sista kväll i Vadstena ❤️

(null)

(null)

Sopade och skurade ur mitt rum och har nu skrivit blogg medan golvet torkat. Ska gå igenom testfrågor i jägarboken innan jag somnar, tänkte jag…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0