Båtlogg 5: Västanfors

Imorse hade vi inga väckarklockor på ⏰ Jag smög upp vid åtta och maken strax efter. Maken tog förstanaden och jag satte mig vid båtklubbens hus och stickade 🧶

Gult garn ränner
över röda strumpstickor
Lilla My tittar fram

(null)

Det blev en sen långfrukost när ungdomarna kom upp. Yoghurten hade legat vid kylaggregatet och var stenfrusen så vi hjälptes åt att med kroppsvärme tina den så pass att vi kunde börja hacka och röra den till en slush-liknade röra ⛏🥄 Riktigt gott i värmen 😅 Själv har jag åter tagit till mig att jag inte tål bröd så det blev en rest-omelett. Så gott med omelett på rester! Idag rödlök, tomat och blå castello 🧀 

Efter en stund båtmys gick vi på långpromenad. Nästan 5 km till "centrum". Vi stannade vid Västanfors kyrka från 1800-talet. Det har legat en träkyrka från 1600-talet på samma plats, men den togs av blixten och ersattes av nuvarande.

(null)

(null)

(null)

(null)
En svårt misshandlad knypplad spets: "Te Deum"

(null)
"Mogna ax" var inte bättre behandlad 😭

(null)
Chokladskära, Ornäsbjörk och Lind



Vi avslutade vår promenad längs en gågata och åt belgiska våfflor med Skagen innan vi handlade lite och började promma hemåt igen.

(null)

(null)

Vi gick via Varuhus1 hem för att leta en flamingo-vattenkanna på väg hem, har hört av en säker källa att de funnits där, men de var slut så det blev två banan-vattenpistoler, några småbackar till mina knyppelgarn och 1 kg godis istället 🍬

(null)
Nej, de fick inte följa med

Tog en paus innan jag tog ett dopp💦 

(null)

Kvällen har bjussat på dotterns risotto och myspys 🛥

(null)

👣 Godnatt världen 💦 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0