Båtlogg 7: Smedjebacken

Vinden friskar i

Mörka moln över himlen

Båten tryggt i hamn


En extremt lugn dag. Jag har mest suttit och stickat 🧶 Tog en långpromenad med maken på em och såg fyra knipor och två rörhönor.

(null)

(null)

(null)
Vi gick runt hembygdsgården 

(null)
Rörhöna 😂

(null)
Knipor

När jag framåt kvällen fick syn på skäggdoppingen i hamnen tog jag med mig systemkameran gick ut på bryggan och gick sen en runda runt dammarna.

(null)
Skäggdopping, häger, sädesärla 

(null)
Rörhöna, knipa, älling (gräsand)

Nöjd med mina fotofynd (som jag inte kan ladda ner) gick jag till båten och stickade klart första sockan 🧦 

(null)
Det ska sys lite konturer oxå…

Nu sitter vi och lyssnar på Willys Washroom som spelar på restaurang Bryggan 150 meter från båten. De ska hålla på mellan 22.30-01.30. Jag tycker det är en konstig tid att ha konsert på men jag har förstått av ungdomarna att det inte är det. Nåväl, det är bra rockmusik så jag kommer nog vaggas till ro 🎸 

(null)

💦 Godnatt världen 💨




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0