Husbilslogg 3: Läckö slott, Lidköping

Vi började dagen med promenad. Vi tänkte inte att vi skulle gå så långt men vi gick ut Roparudden och promenaden slutade på 4,3 km. Det var en riktigt vacker promenad. Sen var det gott med kaffe och frukost kan jag lova ☕️

Över klippor, hällar och rötter. En jättefin stig 👣

(null)M/S Diana

Sista km var grusväg

Här stod vi natten som var

Vi kunde inte stanna kvar på ställplatsen då nån annan bokat den vi stod på inatt, men det fanns en annan, så vi tuffade iväg en stund när vi ändå var tvungna att byta plats på campingen. Vi körde till fiskehamnen Spiken, där vi köpte rökt fisk i regnet igår, och gick runt en stund. Jättefint ⚓️

När vi kom tillbaka till campingen och checkat in på vår nya plats fick hundarna vila medan vi gick upp till Naturrum och slottet.

I kyrkan, byggd av Gabriel de la Gardie på 1600-talet, pågick en andakt så jag slank in i en av de gamla vackra träbänkarna.

(null)

Orgeln var 1600-tal och i fönstren fanns de 12 lärjungarna med symboler i sina händer som antydde hur de dog.

Takmålning

En gravid jungfru Maria

(null)
Läktaren där paret de la Gardie deltog i gudstjänsten

Köpte en bäver på Naturrum 🦫

När vi kom tillbaka till husbilen åt vi sen lunch och fikade på samma gång innan vi tog lite siesta.

Vinden viner

Trötta tassar och fötter

tar midagsvila

(null)

När maken tog ut hundarna igen redigerade jag de två artiklar från igår som jag redan fått svar på, sen började jag fundera kring nästa knyppelutmaning. Bestämde mig tillslut för att jag behöver provknyppla, är inte tillräckligt säker på hur jag ska få det som jag vill ha det.

Avbröt efter en stund då klockan började närma sig sju och det kändes som middagsdax även om hela dagen blivit lite förskjuten.

Känner mig lite trött ikväll så jag tror jag ska gå och duscha och lägga mig. Så härligt med semester då man inte behöver bry dig om klockslag utan ta saker som de kommer 💝