Stora Knyppeldagen

Vaknade tidigare än jag tänkt och bestämde mig för att utnyttja tiden. När väckarklockan ringde var jag redan på väg till lektionssalen. Började knyppla på mitt rosa får och vartefter tiden gick fick jag sällskap. När läraren kom tackade vi honom med blommor och en liten present, sen knypplade vi på.

(null)

Mellan 10.30-11.30 hade vi Öppet Hus och mängder med folk strömmade in. Jätteroligt! Från Knyppelpinnarna kom det ett helt gäng med hyrd buss 🚎 Sen fick vi avsluta i lugn och ro sista halvtimmen innan vi plockade ihop. Jag satte över mitt plickeplock i nästa lektionssal och gick upp till stan och tog en pizza 🍕 

(null)
Mamma Mia, det var mycket på den!

Min timslånga lunch gick fort och jag fick raska på ner till folkhögskolan och hämta dyna och bord. Jag hade lovat att sitta ett par timmar och knyppla längs Storgatan. Det var jättekul. Många stannade till och pratade en stund. 

(null)

Efter två timmar gick jag en kort fotosväng, jag ansvarar för Svenska Spetsars Facebooksida och ville ha lite bilder. Passade på att köpa knäckebröd och ägg innan jag plockade ihop och kilade ner till folkhögskolan för nästa kurs, nu i bandknyppling. (Den förra var en teknikkurs i knypplade bottnar).

Vi började med en teoretisk genomgång av bandknyppling och olika typer av arbetsbeskrivningar, sen gick vi på föreläsning av ordföranden i Svenska Spetsar, föreningen fyller 60 år 23 juli. Festmåltiden fick vi kursare hoppa över till förmån för lektion. Vi fick gå igenom mönsterbeskrivningar och börja knyppla ett hjärta. I brist på utrymme vände jag på min platta dyna där jag har två halvfärdiga arbeten, men det gick bra att knyppla på baksidan oxå även om det blev lite svajigt med de fastsatta pinnarna på framsidan 😅 Jag måste ta itu med mina UFOn (unfinished objects) 🛸 

(null)

Strax före halv åtta ursäktade jag mig och gick 🕢 Jägarläraren ringde som utlovat vid sju men då var vi mitt uppe i instruktion. Nu kilade jag upp på rummet och fick en timmes telefonrepetion om hundar, vapen och jaktmetoder. Tentan på måndag ger mig panikkänslor! Så mycket som han ställt upp, tänk om jag inte klarar det 😱 Jag kommer inte kunna se honom i ögonen 👀 

Nu har jag ätit min trista baguette till kvällsmål i sällskap med gråsparvarna och ligger nu utslagen på sängen 🥖 Ska duscha kallt och plugga en stund 💦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0