Keltisk knut

Men det har varit en bra dag ju! Kan det vara annat när man får nörda in på ett intresse? Efter frukost och intro i aulan gick vi ut i våra kurser. Den jag går i veckan är en teknikkurs i olika bottnar. Till helgen går jag en kurs i bandknyppling, mer om det då.

I kursen gick vi snabbt igenom vävbotten och hur man börjar på ett snyggt sätt. Även om jag tycker jag kan så snappar man alltid upp nåt nytt ❤️

(null)
Beredd!

(null)
Jag lekte med tanken att sätta in färg, men det gör jag kanske nästa gång istället

(null)
Här knypplas det så svetten rinner 💦

(null)

Hettan gjorde att jag inte orkade gå ut på stan och handla. Stekte upp korv och spaghetti från igår till lunch. Till middag släpade jag mig upp till pizzerian dit jag alltid brukar gå på söndagkvällen när jag anländer, men så blev det inte igår. Idag blev det en Ciao-ciao 🍕 Det satt en kvinna på pizzerians innergård och hon ville verkligen prata. Jag trodde först hon var onykter men tänkte att jaja, det är lättare att sitta snett mitt emot henne än att ha henne bakom ryggen när hon nu så gärna ville prata. Hon var inte onykter, men hade kanske haft en stroke? Hursomhelst blev det ett trevligt samtal medan vi glufsade i oss våra pizzor 🍕 

(null)

(null)
Två måsungar hade gjort sig hemmastadda på innergården ❤️❤️

Jag gick tillbaka till lektionssalen och knypplade klart den keltiska knuten samt spolade på 34 par pinnar i grått garn till imorgon 🦔

(null)
Den blev väl inte så tokig? (Design: Sam Jakobsson)

Nu har jag duschat kallt och repeterat fotosyntes och partåiga hovdjur. Ögonen åker bara igen så det är ingen idé att fortsätta på rovdjur och andfåglar, tar dem imorgon…

💤 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0