Båtlogg 17: Gunnviksviken-Strängnäs 🇸🇪

Härlig morgon i Gunnviksviken. Maken var upp i skogen och hittade mer kantareller på morgonaden. Jag rensade, sköljde dem rena från lera och förvällde. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Självklart blev det smörstekt kantarell till frukost oxå!

(null)
Färska ägg från Idholmens gård på Finnhamn och färskare kantareller får man leta efter. Ekologisk så det förslår!

Vi lämnade Gunnviksviken vid tiotiden när molnen började torna upp sig 🕙 Vid 11 släppte maken av mig vid bryggan i Sanda och jag gick hem med hundarna 🕚 Parkerade om bilarna då jag fick ut min bil (som har bäst lastutrymme) och körde ner till båtklubben. Maken hade fixat iordning och vi hjälptes åt att bära upp allt till bilen. 

(null)
Strängnäs 

(null)
Strängnäsbron

Eftermiddagen har ägnats åt mängder av tvätt och båtdisken samt packa upp och om. Stickat har jag gjort förstås. Mössa på g 🧶

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0