Hemmalördag

Sov fantastiskt gott inatt oxå 💤 Count your blessings 🙏 Vaknade hyfsat utvilad och gladdes åt att det fanns en bredbar vitlöksost att piffa upp omeletten med 🧄 Satte sen fart med föreningstidningen 📰 Hade fått några svar med stav- och syftningsfel, tänk så snabbt man blir ordblind för sin egen text 👀 Började faktiskt jaga artiklar för oktobernumret oxå, man får smida när inspirationen finns där 🍂 

Sen tog jag fram anteckningsblocket och skrev i färgnumren på garnerna bredvid temperaturerna i januari 🧶 En temperaturfilt virkar man alltså under ett år, ett varv varje dag där varje temperur har en egen färg 🎨 I min filt är tillexempel temp 0 till +2 grader lika med vit med färgnummet 500 ⚪️ Så tittar du på bilden nedan betyder kolumnerna att 1 januari i år var lägsta temp -5 vilket motsvarar färgnr 525 vilken är mörkblå 🔵 Den 2 januari var det nollgradigt varför varv två blir vit ⚪️ 

(null)
(null)

Sen är det ju så att jag kunde inte vänta till nästa år med att börja, därför googlade jag och skrev jag ner årets alla temperaturer igår så jag kan börja virka direkt 🧶 Är det kul gör jag om det nästa år, men då på riktigt med ett varv om dagen 😁

Men innan jag hann börja virka gick maken ut med hundarna och skulle kolla om det fanns trattkantareller, då passade jag på att baka en äppelpaj till kaffet 🍎 ☕️ 

(null)

Sen blev det virka av 🧶

(null)
1 januari, -5 grader 

(null)
2 januari, 0 grader

(null)
Första veckan i januari 

Fortsättning följer… 🧶



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0