Husbilslogg 9: Järvsö camping 🚎💨

Det blev inget bad som vi tänkt imorse. Det var bara 14 grader i luften. Säkert skulle ett bad varit skönt, men vi åkte istället. Sikte på Rättvik. Maken skrev en färdrutt medan jag gick och diskade, sen åkte vi.

Nåt Rättvik pallade vi inte med med. Efter fyra skakiga mil på en gropig grusväg stannande vi i Dellenbygden och gick en sväng med hundarna. Fiket på gården vi tänkte gå till var stängd för säsongen, men det fanns gott om fjärilar vilket vägde upp, iallafall min, besvikelse 🦋 

(null)
Storfläckig pärlemor

(null)
Citronfjäril 

(null)
Påfågelöga-

(null)
Nässel-

(null)
Rapsfjärilar

Vi fortsatte till Delsbo. Där hittade vi ett fik!

(null)
Himlans god pekannötspaj. Tror det kan ha varit på mandelmjöl dessutom!

Vid det här laget hade vi skippat alla tankar på Rättvik. Vi körde igenom Järvsö och såg att det fanns en camping på en udde strax söder om Järvsö. Vi körde ner på den men det kändes inte ok, så vi ringde Järvsö camping som ligger centralt, där fick vi plats. När vi körde in i Järvsö kom jag på att det var ju hit min nästäldsta dotter skulle åka över helgen, så jag skickade ett par bilder på några vägskyltar. Hon ringde upp nästan på en gång, hon var nästan framme… så när jag stod utanför receptionen när maken var inne och betalade så körde hon förbi och tutade. Ibland händer det 😃

Maken och jag gick ner till centrum och åt en jättegod middag på Kicks Saloon Two 🥩 

(null)

(null)
Desperado
Kicks Mix

(null)

(null)

Strax efter vi kom "hem" kom dottern och hennes kompis på besök. Det blev lite öl och godis med goda samtal.

(null)

(null)

Insåg under kvällsnaden att det var ett par månader sen jag såg en tydlig stjärnbild 🌟

(null)Karlavagnen 

🚎💨 Godnatt världen 🌟



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0