Båtlogg 5: Mariehamn 🇦🇽

(null)
Flaggorna vi fick på Ålandspannkakorna igår har fått en plats i båten 🇦🇽

Sov igenom festandet inatt. Vi hade precis lagt oss när folk kom ner i båtarna efter rockoffen. Var på toa kl 3 och då festades det i båtarna på grannbryggan. Sände en tacksamhetens tanke att vi inte förtöjt där och somnade om.

(null)
Vaknade till detta. Mindes en lärare på Sköndal som pratade om att vara eklektisk, att det är valet av perspektiv som avgör vad som blir synligt. Det är en lärdom jag burit med mig för när man vrider och vänder på saker är allt både rätt och fel och inte alltför sällan har jag en benägenhet att avstå från att ha en åsikt eftersom jag ser flera sidor av det mesta. När jag nu stirrade mig i spegeln och först tänkte "huuu", men sen började jag tycka att det kanske var rätt snyggt ändå. Åtminstone är det Guggelutt 💚

Regnet började droppa på förmiddagen, sen tilltagande till ösregn 🌧️ Maken gick och la sig, jag började montera babytröjan till gudsonens son.

(null)

(null)
Knapparna ligger hemma

Det regnade in i båten så jag försökte täta med handdukar och fånga upp dropp med muggar och kastruller. När maken klivit upp och det regnade mindre gick han ut och fixade med fönstren. Tydligen har det kommit "skit" i tätningarna vilket gör att det inte håller tätt.

Jag har fortsatt sticka 🧶 Har stickat 1,5 ben. Maken har tagit alla promenader. Jag var bara ur båten när jag gick och duschade 🚿 

(null)

(null)

Ikväll har vi lyssnat på två konserter parallellt. Vi ligger i båten mittemellan scenerna. Gratiskonserten i vänster öra har slagit konserten på rockoffen i höger öra med hästlängder. När Sofie Asplund sjungit klart vrålade "hela" Mariehamn. Hennes tolkning av Phantom of the Opera och Time to say goodbye slog all pop, rock och annat som lät från scenen i stan. Att höra Nestor (?) i högra örat tävla med Johnny Logan blev bara fånigt. Kanske skulle man masat sig upp till gratiskonserten, men nä… jag undviker ff folksamlingar och så ville jag ju sticka 🧶 

Pappa har fått åka in på sjukhus igen 😢

(null)

❤️❤️❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0