Båtlogg 6: Mariehamn 🇦🇽

Vaknade till solsken. Maken gick ut med hundar och jag fixade frukost och artrosjympa.

(null)
Väntar på frukost 

Råkade ta fram peppar istället för kanel till filbunken, men det gick att skrapa bort hyfsat. Så klantigt, men vem har inte tagit fel ibland 😅 Jag kan berätta flera historier på samma tema.

(null)

(null)
Färgen är ju rätt lika 🎨 

Jag satt och stickade en stund medan maken grejade med båten. Mitt på dagen gick vi promenad. Först längs Esplanaden, sen vek vi av och tog en fika på Svarta Katten.

(null)

(null)

(null)
Trippelchoklad med Amalias rabarber/fläderlimonad gjord i Lemland 🇦🇽 Himmelskt gott 😇

Vi handlade på Mathishallen och gick ner till båten igen.

(null)

Maken fixade med en trasig lampa och jag stickade på båda benen på en rundsticka, sen gick vi promenad igen. Vi gick ner Esplanaden…

(null)

 … via kyrkan …

(null)
St Görans kyrka

(null)
Pelargångarna på båda sidor hade målningar i taket

(null)

(null)
"Låt barnen komma till mig"

(null)

(null)

(null)

(null)

… till Västerhamnen och Pommern.

(null)

(null)

(null)
Vid Sjöfartsmuseet 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Selfiiiie

Vi gick tillbaka till båten, stekte pannkakor, diskade och stickade 🧶 Maken mekade 🪛 Sen fick vi oväntat besök 😄

(null)

(null)

Vi kvällspromenerade tillsammans genom stan 👣

(null)

(null)

(null)

Så var vår sjätte båtdag tillända 🛥️💦

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0