Båtlogg 7: Mariehamn 🇦🇽

Men varför ligger vi och häckar här? Varför rör vi inte på oss? Jo, vi inväntar yngsta och hennes kille. De kommer imorgon och eftersom man aldrig vet med vädret så var vi ute i god tid och hade tur och kom över havet redan första dagen🍀 

F.ö hade jag konstiga drömmar inatt. I den första befann jag mig med några personer i en hiss. Så gick ena vajern av och ramlade ner i hissen där vi stod. Långsamt åkte hissen ner tills vi stod på fast mark. Vi hann inte ringa på nödklockan innan en röst började prata: "Jag ser er nog, är ni säkra på att vajern är av" och så började vi käbbla. Rösten ville ha det till att allt var inbillning och vi satt inte alls satt fast i en hiss 🤔 
Nästa dröm var oxå skum. Jag höll på att flytta ut ur en lägenhet och in i den bredvid. Eller så skulle jag ha båda och det fanns bara två lägenheter på "mitt" plan… men jag fattar inte var jag hade möbler och sånt, det låg bara skräp överallt 🗑️ Samtidigt hade jag inflyttningsfest på stranden utanför lägenheterna som låg på första våningen. Det var jättemycket folk och festen var i full gång. Jag umgicks inte med nån utan gick bara runt och log så jag fick ont i huvudet, jag var så oerhört glad att så många kommit. Sen "vaknade" jag av att min äldsta dotter, som bodde högst upp i huset, kom ner. Jag frågade henne om hon ville hänga med ut och städa stranden. Det ville hon. Tillsammans gick vi ut och plockade samma sorts skräp som fanns i lägenheterna, vilket var typ vita plastkassar, svarta sopsäckar och trasig plywood.

Vi vaknade halv tio ‼️ Maken tog hundarna, jag gjorde artrosjympan och fixade frulle 🕤 Efter frukost promenerade vi bort till begravningsplatsen.

(null)

(null)

(null)
Makens faster och farbror

(null)
Älskar denna bild från sommaren 2015. Vi hämtade faster och gick ut en promenad som slutade med glass i Västerhamnen. Hon var en fin kvinna ❤️

(null)
Makens kusin #fuckcancer

(null)

(null)

(null)

(null)
Kålfjärilar 🦋 En liten och en stor 🦋

(null)
Storfläckig pärlemor 

(null)
Slåttergräsfjäril 

På ditvägen gick vi in på "Therese broderi och garn" som jag blivit rekommenderad 🧶 Rena rama garnporren‼️ Så underbart att få klämma och känna 😉 Numera beställer jag allt på nätet eftersom det inte finns garnaffärer att uppbringa. Therese var ett underbart undantag 🧶 Jag köpte ett broderi jag inte kunde motstå 😍

(null)

(null)

(null)

På vägen hem stannade vi till på en zoo-butik och köpte en tröja åt Bamse. Han är ju nyklippt och fryser så han skakar på kvällarna. Vi bäddar in honom i filtar men sen rör han på sig. Nu lär han inte frysa mer!

(null)

(null)
Aningens tveksam …

(null)
fast inte så länge 

Vi hade tänkt åka nånannanstans idag, men vi blev kvar. Jag har broderat och tvättat upp mina klänningar. På em gick vi en promenad och jag smet in på Emmaus. Var ute efter en guldram men hitta en annan som kan passa. Och gör den inte det så var det bara 1 Euro i sjön 💶💦

(null)

Fastnade fullständigt i broderiet. Härligt att kunna nörda in på nåt så härligt onödigt 😁

(null)

Nu är broderiet hoplagt, mörkret har fallit, än är det hyfsat lugnt efter rockoffen och vi tänker krypa in i kojen. 

Pappa kom hem igen igårkväll. Han hade fått ett rejält sockerfall och nu måste hemtjänsten ta ett sockerprov på honom varje gång de ger honom insulin. Han hade ätit bra, men somnade och gick in i medvetslöshet som inte ens ambulansen kunde ta honom ur. Nu är faran över igen.

🛥️💦🦋🧶💶🍀🗑️🐾👣🐾🗑️🍀💶🧶🦋🛥️💦





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0