Ställplats: Dalhalla

Det blev sovmorgon imorse oxå. Därefter småfix och packning för en natt i husbilen. Dusch och iväg 🚎💨

(null)
De har hängt på kylen i månader… biljetterna!

Vi försökte stanna på flera rastplatser, men det var fullt överallt. Tillslut stannade vi vid Lugnet i Falun. Maken fixade fika, jag och hundarna gick till hoppbacken 🎿 

(null)

(null)

Vi fortsatte till Rättvik och tog en långpromenad ut på Långbryggan och en sväng in i centrum.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
De gick spikrakt fram på varsin planka 🩵💙

(null)

(null)

(null)

Efter en thaimiddag i husbilen åkte vidare till dagens slutdestination: Dalhalla. Vi tog en promenad runt staketet som omgav hela området. 

(null)

(null)
Förutom parkeringar finns tält- och ställplatser 🏕️ 

(null)

(null)
Puktörneblåvinge 

(null)
Vi hittade ett ställe för man kunde kika in 🫣 

(null)

(null)
I övrigt var staketet solitt

Strax före åtta gjorde jag mig klar och gick till entrén 🕗 Och nej, maken följde inte med för han ville inte. Han promenerade med hundarna i omgivningarna medan jag såg Jesus Christ, Superstar ✝️ På första parkett. Rad 1‼️

(null)

(null)
Vilken suverän gitarrist 🎸 

(null)

(null)
Linus Wahlgren - Jesus

(null)
Judas

(null)
Kaifas 

(null)
Judas förråder Jesus

(null)

(null)
Pontus Pilatus

(null)
Maria Magdalena 

(null)
Herodes - Peter Stormare

(null)

(null)
Den döde Judas

(null)

(null)

(null)

Suveränt bra! Jag satt och gungade i takt och sjöng varenda textrad inne i huvudet. Jag sjöng den med Adolf Fredriks musikklasser på Älvsjömässan när jag var barn och musiken plus ord sitter fortfarande som berget. Den enda jag upplevde var lite återhållsam var Linus Wahlgren. Judas var helt klart bäst och Peter Stormare, "kungen av Hedemora", drog ner skrattsalvor vid sitt korta framträdande.

Två timmar senare var det bara att ta sig upp för alla trappor och backar, ut genom grindarna och tillbaka till husbilen,

(null)

(null)
Ni ser lämmeltåget uppe till höger. Det gick inte fort…

Nu sover make och hundar. Ska krypa ner jag med, meeeen jag är fortfarande så uppfylld att jag är tveksam till om jag lyckas somna…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0