Alla vägar bär från Rom 🇸🇪🇮🇹

De fantastiska nunnorna hade gjort oss varsin frukostpåse imorse. Hörde att chefen sa till någon att det spelar ingen roll om du vill ha en påse eller inte, har de gått upp tidigt på morgonen och gjort frukostpåsar åt oss så tar man en! .,. Typ. Helt rätt på ett sätt för all the way handlar det om respekt. "Respekten för medmänniskan" börjar bli uttjatat för det är hela tiden ett maktförhållande och maktförhållandet stavas turism i detta fall. På gott och ont.  Jag tänker … 

(null)

(null)

"Förstås" kunde bussen inte stanna utanför vårt kloster utan det blev en "språngmarsch" 15 min för min del. Konstaterade återigen att min takt inte funkar för de flesta. När "de" promenerar får mina artros-höfter jobba järnet. När de "unfit" kommer ikapp kan de normala fortsätta (för nu är alla samlade) utan tanken på att de "unfit" är de som definitivt behöver pausa. Absolut ingen kritik åt nåt håll, bara ett konstaterande att när ohälsan slår till (oavsett ålder) ska man kanske tänka mer än två gånger på om man ska följa med. Jag har haft min tid av hälsa och välmående. Haft. Att gnälla på människor med hälsa nu vill jag inte. Denna resa till Rom har varit Top Notch, men jag ska tänka extra noga om jag fixar det en gång till. Smärtorna har varit på gränsen till vad jag klarat av. Varför ska jag plåga nån med mitt "skit" när ingen kan göra nåt åt saken ❤️‍🩹

Visdom kommer med ålder, skriver jag utan pretentioner 
😆

Resan hem gick bra sen. Tack för alla upplevelselser dessa dagar 🎊 Satt på knäna när benen vi vägrade bära och tänkte att jag är faktiskt i Rom och bara det!!!  Tycker någon nåt om det är det inte mitt problem. Jag tar ansvar för min smärta.

(null)
Gudagott rävgift

(null)
Jenny Lind goes Norwegian 

Bra samtal blev det, både på Fiumicino och på flyget, bussresan och bilresan hem. Körde hem en kollega och fick en kram. Hämtade ut beställd sköldkörtelmedicin på apoteket och sammanstrålade med make på Um. Han betalade middan och jag tog hem den när den var klar. Tankade och ringde mamma på hemvägen.

(null)
Pixlade kollegan

(null)
Ragnar hälsade med sitt kära "Heeeej"

Trött kväll. Tidigt i säng. Nöjd 😌 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0