Ställplats: Hjälmare Docka

Sov illa inatt och vaknade ganska så utschasad, men vi åkte ändå. Både maken och jag var eniga i att det skulle vara skönt att komma iväg på en minitripp i husbilen. Det är så kravlöst… Solen sken och vinden blåste, landskapet som passerade utanför vindrutan sprakade i höstens färger 🍂 

När vi kom fram till målet - Hjälmare Docka - gick maken ut med hundarna och jag fixade lunch. Sen kom regnet och vi gick och la oss. Maken somnade och jag pixlade. Vinden riste ordentligt och hela husbilen skakade.

(null)Pixlade klart selfien som jag och kollegan tog på Palatinen i Rom. 99 nyanser 🎨  

(null)
Började pixla selfien jag och fd kollegan tog på präst- och diakonmötet i Strängnäs domkyrka förra året i maj. Oxå 99 nyanser 🎨 

Framåt kvällen, innan det mörknade, gick vi långpromenad tillsammans 👣 👣 🐾🐾

(null)
Grabbarna tog oxå siesta

(null)
Vi står precis vid slussen in till dockan 

(null)
Regnbågen 🌈 

(null)

(null)
Slussarna var öppna och det fanns inte mycket vatten i kanalen. Förberett för vintern ❄️ 

(null)

(null)

(null)

Vi gick upp och förbi Åttans sluss och bort till kvarnkaféet.

(null)
Åttans sluss

(null)
Höstfärger 🍂

(null)
Kvarnkaféet

(null)

Vi tog landvägen tillbaka, den var inte fullt så lerig som kanalstigen.

Värmde köttfärssås och kokade spaghetti när vi kom tillbaka, sen la vi oss i sängarna igen. Kanalkaféet är tydligen uthyrt ikväll för där är det party. De har inte stört nämnvärt för de har hållit sig inomhus i blåsten 💃🕺🏻

Maken har tagit kvällsnaden. Jag har krupit ner och lyssnar på festens ljud för nu har spriten värmt upp folket, dörrarna är öppna och musiken dunkar medan festdeltagarna försöker överrösta oljudet 🤪




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0