Knyppellördag

Upp kl 7.00 en lördag 😆 Klockan tio var jag i Mikaelikyrkan i Skärholmen för fem timmars medlemsmöte i föreningen Knyppelpinnarna 🕙 

(null)

(null)

Vi blev bara 14 pers idag, både nya och gamla bekanta. Styrelsemötet kom att till största delen handla om jubileumsfesten i oktober. I år firar föreningen 30 år (jag har varit ordförande i 8,5 år, nästan en tredjedel) och idag utsåg vi en vinnare i tävlingen av jubileumsknypplingen!

(null)

Hoppas nu att nästa medlemsmöte och jubileumsfest blir bra 🙏 Eftersom deltagarna var få och jag inte hade nån knyppling med så hann jag prata med folk. Jättetrevligt!

(null)
Exempel på fantastisk knyppling

(null)
Bordsdekoration i Mikaelikyrkan 🌻 

Klockan tre mötte jag upp yngsta dottern vid t-banan 🕒 Först åkte vi till Homemade i Kungens Kurva och inhandlade ingredienserna till ett babynest, sen övningskörde vi en timme i Örby.

(null)
Babynest jag sydde till Wille. Nästkommande barnbarn får ett likadant i andra färger 

Övningskörningen gick bra trots "hormoner" och "ny" bil. Eftersom min bil är på lagning tog jag caben idag 🚘 och vi övade på 30-körning med högerregel i barntätt område. När hon kört klart fotograferade jag skylten, för att ha en bild till bloggen, drog av taket och körde iväg. När vi kört halvvägs hem till dottern frågade hon om jag tagit ner skylten…

(null)

… det hade jag inte. Jag hade bara fotograferat den. Så jag 📸 Jösses vad vi skrattade 😂 Jag kommer inte ihåg när jag skrattade så mycket senast 😂 Vi skrattade så tårarna sprutade om oss 😂 Tänk om jag kört solo hela vägen hem med den, eller blivit stoppad av polisen och "glömt handledaren". Ja, jösses 😂 Det var ett välbehövligt skratt 😂 

(null)

Jag plockade av skylten, sen körde jag hem dottern och styrde min egen kosa hemåt. Maken och jag tog Lufsa-rester och slöade vid Tvn. 

Ett plötsligt ljussken 

Tor svingar sin hammare

och åskan går


Nu sover min kära make och jag ska pallra mig ut på sistanaden 🐾 🐾

Pappa är inlagd på sjukhuset 🏥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0