Båtlogg 6: Maren, Torö

Man kan tro att vi växt fast här 😅 Men vi trivs bra i den här viken 🥰 Det är lugnt och skyddat från vind och svall. Ikväll böt vi sida och ligger på andra sidan viken, just för vindens skull 😁

Dagen har i stort varit en repris på alla andra dagar här.

(null)

(null)
Smörgåsrån är gott 

(null)

(null)

(null)

(null)
Så skulle dottern ha rosé på supen, vad gör man inte 🤣

(null)
(null)
🥂😂💦

(null)
Gamle lilleman sover helst

(null)
Race till vikens mynning. Rambo är med som domare

(null) 
(null)
(null)
Malcolm övar knopar 🪢

När jag badat klart för dagen gick jag ner i ruffen och vilade lite. Fick sällskap av Malcolm och sen även hans föräldrar, en i taget. Under den tiden hann Luna (äldsta dotterns yngsta dotter) ringa tre gånger. Hon ringer från storesysters telefon och är tydlig med att det är Luna (6 år) som ringer, inte Nova. Så berättar hon att hon fått låna Novas telefon och så vill hon komma och hälsa på nån dag. "Ja men det låter kul", sa jag, "när kommer ni, när börjar skolan igen?" Hon svarar nåt jag inte uppfattar, säger "hejdå" och lägger på. Strax ringer hon upp igen och säger att skolan börjar på måndag. "Bra, då ringer jag mamma och bestämmer med henne", sa jag. "Puss, puss". Efter tjugo minuter ringer samma unge igen och säger att hon kommer på torsdag och hon ska sova över själv. "Åh, vad kul", säger jag (fast det passar inte alls på torsdag men det säger jag inte till barnbarnet). "Jag ringer mamma och bestämmer hur du ska komma hit", säger jag. "Puss, puss". Jag ringer äldsta dottern. Luna har berättat att hon ska åka till sin mormor och hänga och sova över helt själv, men när jag berättar att det inte passar på torsdag säger min dotter att det gör det inte för dem heller. Samtidigt hör jag ett illvrål i bakgrunden. Nova har inte alls lånat ut sin telefon, den har Luna norpat. Min dotter ropar: "Spring, Luna, spriiing" varpå jag brister ut i gapskratt 😂😂😂 Vi skrattar hejdlöst bägge två, men vi bestämde ett tillfälle när de ska komma till oss innan vi la på så min dotter kunde rycka ut och lösa fighten 😅

Efter middan diskade jag, men sen kom tårarna för jag hade så ont. Jag vill inte ha det så här! Jag vill kunna gå! Dottern och dottersonen tröstade ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0