Båtlogg 7: Trosa gästhamn

En fin morgon i Maren-viken. Jag har dock haft alldeles för nära till tårarna. Tänker att det hänger ihop med MR på fredag… Det känns som jag står vid ett vägskäl i livet, vad händer sen?

(null)

Jag badade inte idag utan höll mig i båten. Efter lunch släppte vi förtöjningarna och styrde kosan mot Trosa. Vi behövde tömma toa och tanka vatten. Även elen behövde laddas fullt.

(null)

(null)

(null)

(null)
Trosa havsbad

(null)

Vi började vid toatömningen och det gick bra, men när maken skulle starta båten igen var motorn stendöd. Tack och lov var vi så nära bryggan att svärsonen kunde hoppa i land och dra in båten igen. Vi fick förtöja och maken gick upp till hamnkontoret för att be om hjälp. Två unga hamnvakter tog hamnens gummibåt och bogserade oss till gästhamnsdelen där vi kunde lägga till med aktern mot land, detta för att om vi skulle behöva ringa mekaniker så skulle de slippa klättra över hela båten.

När vi förtöjt tog ungdomarna sin son och hundarna för att köpa kaffebröd. Maken  öppnade motorhuven för att se om han kunde hitta felet och det gjorde han. Automatsäkringen hade gått. Slutet gott, allting gott.

(null)

När ungdomarna kom tillbaka fikade vi och sen vände vi båten. 

Så mycket mer har inte hänt. Jag stekte pannkakor åt besättningen och bacon till mig. La mig att vila efter maten och fick sällskap av Malcolm efter en stund. Jag låg och kliade honom i huvudet och det tyckte han var så skönt 🥰

(null)

Nej, nu tror jag att jag ska gå och knyta mig 🥱

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0