Båtlogg 8: Brunskär, Järna båtklubbs klubbholme

Maken och jag vaknade tidigt, kl 6.20, av en nödig Rambo. Jag klev upp när maken kom tillbaka, ingen vits att somna om när klockan var 7-ish. Vi cabbade av, njöt av morgonsolen och ett stort moln av kvittrande svalor.

(null)

Sen kom dottern och Malcolm upp. Dottern hade inte sovit så bra för Malcolm hade sparkats i den trånga kojen, vilken förklarar meningen: "Nu dränkte jag en fisk" när hon stod vid diskbänken. Det var en spindel hon plockade ner från taket som hon spolade ut i vasken 🕷️ Trots sömnbrist och höftsmärtor kan man skratta 🤭 

(null)  
Jag började med frukosten men höll på att tuppa av. Nu värmde solen ordentligt och så gaslågan på spisen som bonus. Jag fick gå och lägga mig en stund. Sen stekte jag ett helt baconpaket till frukost, fick en kopp kaffe och kände mig genast bättre 🥓 🥕 🍇 ☕️ Efter frukost chillade vi lite. Maken var iväg och handlade. Jag diskade. Malcolm sov en stund.

(null)

(null)
Powernap 

(null)

(null)
Nu drar vi 🛥️💦 

(null)

Mitt på dan gav vi oss iväg med Järna båtklubbs klubbholme Brunskär i siktet. När vi kommit dit, förtöjt och stängt av motorn gick automatsäkringen igen. Maken återställde den och fick igång motorn, men när han stängde av gick säkringen ännu en gång och nu fick vi inte igång motorn igen. Vi satte på kaffehurran och chillade ☕️ Får vi igång motorn åker vi kanske hem imorgon, eller på onsdag. Om inte har vi ett problem att lösa 😅 Maken har klurat lite under dagen och tror han vet vad felet kan vara, men på den här klubbholmen sitter vi inte i sjön 😁

(null)

Vi har haft en fin eftermiddag vid Brunskär. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

Efter middan somnade Malcolm. Vi vuxna har suttit i sittbrunnen och pluggat körkortsteori och snackat 💩 

(null)

🛥️💦 Sov gott världen 🥱

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0