Båtlogg 1: Maren, Torö

Jag knypplar en båt

Skrovet går i rött och svart

Vind i Genuan


Vi gjorde oss en lugn morgon. Jag packade det mesta igår, men lite finns alltid kvar. Jag vill ha med ett broderi. Solglasögonen! Har vi salt i båten? Gjorde en lista i huvudet vartefter frågorna dök upp under natten.


Imorse stekte jag upp våra fådda kantareller till frukost. Så gott 😋


(null)

Maken åkte och handlade, jag småplockade och bakade ett fröknäcke medan jag väntade på nästäldsta dottern som ska ha hand om Ragnar medan vi är på sjön 🦜💦

(null)
Hon hittade en CD med dina barndomsidoler. Den lånade hon hem, med orden "JAG väljer film ikväll" 🐢

Så småningom kom vi iväg, via apoteket och hämta ny medicin åt mig och veterinären för mera specialfoder åt Bamse.

Sonen och hans barn väntade redan i båtklubben när vi kom dit. Jag gick med dem och hundarna medan gubbarna packade båten.

(null)

(null)
Farmor fick blommor av Wille

Sen kom vi äntligen iväg 🥰


(null)  
(null)
(null)
(null)

Efter ett par timmar tog vi natthamn i Maren där vi var förra året i september. Vi har haft en supermysig kväll.

(null)
Mycket nappande men bara en mört på kroken 

(null)
Den radiostyrda båten var kul!

(null)
Ella var försökskanin…

(null)
sen vågade Wille oxå hänga med på suppen
 
(null)
Till sist klev även Rambo ombord för en åktur

(null)Gummibåten kom oxå i

Barnen kom i säng sent och somnade på stört. Det kommer nog vi oxå göra efter denna härliga dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0