Båtlogg 2: Maren, Torö

(null)
Blommorna Wille plockade fick sjövatten av misstag, men de står sig

Vaknade vid halv åtta och hade en stilla morgon. Sen kom barnbarnen, fulla av förväntningar, upp. 

(null)

Efter frukost diskade jag, resten av familjen körde radiostyrd båt och fiskade 🎣 Sen gav de sig av på sup och i gummibåt. Jag fick en stund för mig själv. Kan ju inte vara så aktiv, men älskar att vara med 💝

(null)

Jag tar ett dopp och

simmar bland maneterna

Fångar dagen


Innan familjen kom tillbaka drog jag på mig baddräkten och kröp i havet. Det gjorde ont som s*t*n att gå ner för badstegen med handtag som maken köpte nyligen för att jag skulle komma i lättare, men jag kom i! Det hade aldrig funkat med den gamla. Jag tillbringade ett par timmar med att bada och sola på badbryggan. Så underbart 😎 I vattnet kände jag inte av smärtan ⚡️ 

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag värmde köttfärssås och spagetti till lunch. Det går åt mycket energi på sjön💦

(null)

Efter lunch satte jag mig med knyppeldynan. Sonen tog upp barnen på land och gick och fiskade. Maken promenerade hundar och åkte ut på supen.

(null)
Greta Gris fick göra farmor sällskap så hon inte trillade i vattnet

(null)
Det blev några små mörtar 🎣 

(null)
Nu är Genua klar för montering

På eftermiddagen kom spöna fram igen, men nu fiskade vi från båten. Vi drog upp säkert 1️⃣5️⃣ abborrar, men sparade bara 7️⃣ eftersom de andra var så små 🎣 De gömde sig tydligen under båten 🛥️ 

(null)
(null)
Ella sov middag en stund medan Rambo var hyperexalterad över fiskarna som kom upp 🎣

(null)

(null)

(null)
Ella fick en stor aborre

(null)
Minsta fisken, en löja

Upptäckte att klockan var mycket så jag började med maten. Det blev pannkakor 🥞 

(null)
Mums 😋 

Sen rensade maken abborrarna 🎣

(null)
(null)
(null)
Rambo var fortfarande jätteintresserad av fisken

Plockade iordning disken men orkade inte diska. Hade jätteont så jag tog Alvedon och Paraflex och gick och la mig en stund. Benen värkte och jag har gjort illa handleden. Händer och armar får avlasta benen väldigt mycket så en öm handled blir som lök på laxen… eller tvärtom. Maken kom ner och kollade läget, jag sa att jag var ledsen över smärtan, men han  påminde mig om att jag faktiskt klättrat en hel del på båten idag plus att jag simmat i timmar. Ja men, det kanske inte är så illa ändå? Hoppas det är bättre igen imorgon 🙏 

🎣 Sov gott 💦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0