Båtlogg 3: Maren, Torö

(null)

Ännu en lugn morgon. Grät en skvätt för värken molade i hela bäckenet och jag får den där otäcka känslan av att jag håller på att ruttna invärtes. Dessutom har jag fått tre ömmande knölar - en bakom örat, en på näsan och en uppe i huvudet. 

Vi gick upp vid åttatiden och fixade frukost, sen tog jag disken. Eftersom jag är så handikappad just nu gör jag gärna det jag kan, eftersom det är så mycket jag inte kan. Diska och laga mat går bra så länge jag kan sätta mig mellan varven. 

(null)

Ungarna gav sig ut på nya äventyr.

(null)

Jag vilade en stund, sen bestämde jag mig för en simtur. Jag simmade runt kanske en halvtimme för jag tänkte att idag ska jag inte gå upp och ner för stegen mer än nödvändigt. Det var ljuvligt. Maneter och löjor runt om mig, vattnet gråblått, himlen gråblå och en örn som kallade på sina ungar. Vi såg fyra örnar. Rambo passade mig hela tiden och när supen, som ligger förtöjd bakom båten, kom tillräckligt nära klev han ombord. Han är ett riktigt vattendjur 🪼

(null)
(null)

Satt på fördäck och snackade med sonen en stund. Tog bara dagen som den kom. Ingen klocka. Ingen brådska. Inga måsten.

Vi gjorde ett försök till med spöna, men det blev bara löjor. Rambo var oerhört intresserad och höll sig så nära flötena som möjligt 😅

(null)

(null)

När magarna började kurra stekte maken upp abborren från igår. Pulvermos blev perfekt till 👌 

(null)
(null)
(null)
Det tog snabbt slut på tallrikarna 🎣

Jag diskade en gång till för att det inte skulle bli så mycket igen. Vi är ändå fem pers och två hundar på båten. Ungarna var ute med gummibåten och fiskade, men det blev bara pyttesmå abborrar.

Även en lugn kväll. Det har regnat lite, ungarna har roat sig själva. Fixade pannbiffar och nudlar till middag. Barnbarnen har badat på badstegen med sin pappa💦

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0