Husbilslogg 10: Gävle camping Engesberg

Bamse på rymmen! När maken kopplade loss Bamse igårkväll vid husbilsdörren efter sistanaden drog han snett under husbilen och hoppade in i tyskarnas husbil. Jag hörde hur maken började jaga hunden och fick gå in till tyskarna för att hämta hem honom, men då gick han längre in i deras husbil och satte sig under förarplatsen. Han är ju 14,5 år och ser dåligt, men ett liknade beteende har vi aldrig sett 😂 Tysken skrattade tackochlov bara 😅

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Jag har fått lära mig att man inte ska ta upp groddjur om man inte spolar händerna med kallt vatten först. Detta för att våra händer är så varma så det bränner deras hud. Nu tog jag den snabbt och flyttade ut den i gräset så vi inte skulle köra över den. Hoppas att det gick bra.

Imorse lämnade vi Hornö brygga, tog ett pitstop vid Höga Kusten- bron…

(null)

(null)Jag blir lika hänförd varje gång! En av världens längsta hängbroar med Golden Gatebron som förebild.

… sen stannade vi i Hudiksvall för att gå ut med hundarna. Då hade jag ganska ont i ländryggen. Vi passade på att äta lite lunch och fortsatte sen söderut. Vi stannade vid Willys i Gävle och handlade lite, sen chansade vi på ställplatserna inne vid Gävleån men det var fullt. Vid det laget hade jag gråt-ont i ländryggen. Maken hittade en camping lite utanför, Gävle camping Engesberg. Jag kastade mig i säng och blev liggande där en stund, sen tog maken fram campingstol och fotpall så jag kunde gå ut och avlasta ryggen. Tog Alvedon med två Paraflex två gånger under eftermiddagen. Just nu är det inte kul att vara Guggelutt!

(null)Mina små supporters

När maken gått ut eftermiddagsnaden kom han tillbaka och berättade att Gävles Fisk&skaldjur sålde skaldjurstallrikar på området. Vi slog till 🦞🦀🦐

(null)
Skaldjurstallrik för två

(null)
Min ranson 😋

Kvällen har vi tillbringat ute. De har vilda kaniner som springer runt på campingen, så vansinnigt söta 🐇 

(null)
(null)
(null)

(null)
(null)
Å där fick Bamse syn på den 🐇 Han gråtskällde av upphetsning 😅

Vi hade planer på att ta nattbåten till Gotland imorgon, det är därför vi kört långa sträckor. Det fanns en billig avgång på nattfärjan, det ska vara bra väder på Gotland och jag har sett på facebook att bland annat Apollofjärilen flyger där just nu. Men vi pratade allvar ikväll. Ca 60 mil på två dagar har inte funkat för mig. Hur skulle då ytterligare nästan 30 mil och sen en natt i vilstol på färjan funka? Vi chansar inte. Nya planen är 8 mil imorgon, sen får vi se…

(null)Det är dimmigt ikväll. Våra grannar är oxå rätt "dimmiga". Tre par pensionärer sitter och dricker sen flera timmar och har tappat bort ljuddämparen 😅



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0