Husbilslogg 5: Strömsunds camping

Regnet mot rutan

Äventyret väntar

Tillvaron på paus


Idag har det regnat nästan hela dan. Vi lämnade Hammarstrand på förmiddagen…

(null)
Jag gillade älgen i gummistövlar 😅

(null)

… tog en liten bensträckare vid Ammerån, bara för att  få höra forsens brus…

(null)
(null)
(null)
(null)

… annars sträckkörde vi till Strömsund och fick plats på campingen där.

(null)
Regn, regn, regn ☔️ 

Gjorde en reflektion under vägen när jag plötsligt upptäckte att mina psoriasisutslag i handflatorna och hårbotten samt sprickorna på fingrar och hälar är borta. Likaså är naglarna starka och hela och skivar sig inte längre. Jag är övertygad om att mina 3,5 vecka på AIP är orsaken och det inspirerar mig att fortsätta ett tag till. Även om det inte hjälpt värken i höfter, rygg och knän så hjälper det andra delar av denna sargade kropp. Jag behöver inte ha kostrelaterade inflammationer också ❗️

(null)
Rostbiff, bladspenat, oliver och vattenmelon är sååå AIP 🍉 🫒 

Så mycket mer blev det inte av den här dan. Har suttit ute en stund med Ragnar, suttit i passagerarsätet och tittat på när norrmänen slagit upp sina förtält. En pumpade upp sitt tält, det verkade vara luftspalter istället för pinnar som höll upp det för pump pump pump plopp så stod det opp. En annan hade ett förtält som slog upp sig själv. Frun filmade när maken försökte hålla i hop det och det gick inte. Fjong, sa det, sen hade de ett förtält. Det tredje paret plockade pinnar i nästan två timmar innan de lyckades få ihop sitt förtält a la old school.

(null)

Sov gjorde jag också en stund. Smärtan är hanterbar på dessa miljoner piller 💊 men tröttheten övermannar mig fullständigt mellan varven 🥱 

Till sist… för ett tag sen frågade min nästäldsta dotter vad jag skulle tycka om hon böt namn. Hon skulle byta körkort och ville ha namn som hon kände en anknytning till. Jag blev så hedrad 🥰

(null)

Men nu bad jag om att få gå och lägga mig. Om jag sover riktigt gott kanske jag är piggare imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0