Tredje kursdagen

Låg vaken från 5️⃣ Det var skönt att bara filosofera i min ensamhet. Halv sju gick jag upp och packade ihop, bar upp till bilen. Så lite Vadstena jag upplevt i år har jag aldrig gjort, men denna morgon blev perfekt. Jag gick tillbaka från bilen till folkhögskolan på baksidan och slog mig ner på en bänk i det stilla sommarregnet. Magiskt 🥰

Regnet mot lövverket 

Sädesärlans födosök

En bänk vid Vättern


(null)
(null) 
(null)  
(null)

Tjugo över åtta rådde febril aktivitet i lektionssalen. Jag gick runt och hjälpte till här och där samt fotade. Har lovat deltagarna ett inspirations-kompendium med deras alster från kursen. Det blir en kul sammanfattning för mig oxå.

(null)

På lunchen lämnade jag in rumsnyckeln och fick sätta Strängnäs på kartan. Föreningen håller på att uppdatera var vi knypplar runt om i Sverige. 

(null)

Och så fick jag underteckna kursintygen med en kursinnehållsformulering som mamma hjälpt mig med. Kändes stort ✍️ Kursledare i Svenska Spetsar! Jag, som bara knypplat i 16 år… och knappt det. De som lärt mig mest i hantverket är mina underbara elever på ABF i Strängnäs 🥰

(null)

Deltagarna troppade av mellan 1️⃣2️⃣ och 3️⃣ sen plockade jag ihop, lämnade lånat material, kursutvärderingar, kurslokalnyckel och överblivna mönster i kurslokalen efter att ha pratat med kursansvarig och nyckelpiga 🐞 Det ösregnade så att bära ut materialet i vätan kändes dumdristigt 🌧️☔️

Eftersom jag varit pro och burit ut klädespackningen imorse och kylvaror vid lunch så hade jag bara knyppelgrejset kvar… varav hälften var lånat och skulle lämnas kvar… kom iväg efter de samtal jag behövde ha - redan vid halv fyra 🕞  Kom bara några km på min 23 mil långa färd innan bilen började krångla. Felmeddelanden dök upp, bilen tappade fart och började skaka. Ringde sonen (som är bilmekaniker) och rådgjorde med honom. Sannolikt antisladdsystemet. 22 mil segkörning i kombination med en skakande bil, men hem kom jag. Nu tar maken upp bilen till sonen imorgon så får vi se när jag får tillbax Pärlan 🚙💨

Lugn kväll hemma. Stekte upp några räkor i vitlök, videomöte med sköldkörteldoktorn och somnat vid Tvn. Som vanligt igen 🥰 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0