Dag 139

En bra lördag. Sov gott och lite längre, var i Nykvarnskyrkan strax efter halv tio och började förbereda. Strax efter kom en kollega och hjälpte till. Klockan 11.00 höll min kollega en liten intro över dagen och sen började vi måla. Vi skulle haft denna  fortsättnings-ikonmålarlördag i slutet av april men då blev kursledaren sjuk. Idag målade vi klart, eller nästan klart våra ikoner.

(null)
(null)
St Elin av Skövde 

Jag hade med mig St Ragnhild oxå. Ville ljusa upp hennes ansikte lite, men jag vet inte om jag blev nöjd.

(null)
(null)Pyntade kronan lite 😄 

Husmor hade fixat god lax-sallad och jag fick sälja kaffebröd från Änglagott eftersom fiket var stängt. Det var kul. Kollegan avslutade med en uppföljning av sitt intro. 

Även middan ikväll blev lite av en repris. Efter förra ikonmålarkursen kokade jag soppa, fisksoppa. Idag kokade jag tomatsoppa 🍅

(null)
Med aprikoser och créme fraîches 🍑

Fattar inte varför jag suttit och glott på tv så länge… men det blev så 🤷‍♀️😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0