Mellandag 🩋đŸȘ°đŸȘČ

En synnerligen intressant dag! Efter frukost Ă„kte vi till Tjelvarkyrkan och kursledaren hade ett föredrag för MĂ„ndagsgruppen om dagfjĂ€rilar pĂ„ Gotland.

(null)
Den körde jag in hela huvudet i. Vilken vĂ€ldoft đŸ„°

(null)  
(null)Missionsförbundet 

(null)
(null)
Altarduken var knypplad och spetsen heter "Kors"

(null)
(null)
PredikstolsklĂ€det var helt fantastiskt och broderat med GotlandsorkidĂ©er. NĂ„n av nycklarna, nattviol, krutbrĂ€nnare, guckusko och honungsblomster tycker jag mig kĂ€nna igen


(null)
MĂ„ndagsgruppen

Efter ett par timmar gav vi oss av mot Ica. DĂ€r Ă„t vi lunch


(null)
Kolla kapsylen!

(null)
Blandad svamp och allt möjligt annat gott pĂ„ grillad levain och gutechips đŸ„â€đŸŸ«


 handlade en liten smörgĂ„stĂ„rta till middag


(null)


 och fortsatte till Elgiganten som dels fick förklara nĂ„gra dumheter pĂ„ min systemkamera plus att jag köpte en sticka sĂ„ jag ska kunna ladda ner mina bilder pĂ„ datorn nĂ€r jag kommer hem.

PĂ„ hemvĂ€gen stannade vi till vid en stor skeppssĂ€ttning en bit efter infarten till GnisvĂ€rd. DĂ€r sĂ„g vi Ă€ven ett gĂ€ng prydlig pĂ€rlemorfjĂ€ril men de ville inte vara med pĂ„ bild đŸŠ‹

(null)

 men det ville jag 😄

(null)
(null)
(null)

Det visade sig vara tre stora skeppssÀttningar, men vi gick bara till de tvÄ nÀrmaste.

(null)

Sen fanns dĂ€r en dös som berĂ€knas vara ca 5000 Ă„r gammal, alltsĂ„ Ă€ldre Ă€n med Egyptens pyramider!

(null)
(null)
Taket har förmodligen nĂ„n gĂ„ng under Ă„rhundradena burits bort till nĂ„gon granngĂ„rd 

NĂ€r vi kom hem satte vi oss i solen, Ă„t en glass och löste vĂ€rldsproblemen en stund, sen vittjade vi insektsfĂ€llor och gick ner en svĂ€ng till havet.

(null)
TallsvÀrmare sÄg vi igÄr oxÄ 


(null)

 liksom björkporslinsvingen

Nya arter för dagen var en malmĂ€tare (hallonmal - eller ekmalmĂ€tare)


(null)


 Ektandvinge 


(null)


 och grĂ„ tigerspinnare, en kelig rackare som jag blev helt förĂ€lskad i 😍 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)Hur söt đŸ€©

Till kvĂ€llen provade jag uteduschen. Det var spĂ€nnande. Luft i rören gjorde varmvattnet lite aggressivt, kan vi sĂ€ga. Det spottade och frĂ€ste Ă„t alla hĂ„ll och kanter, men jag blev ren nĂ€r jag vĂ€l vant mig och det var skönt. Sen Ă„t vi smörgĂ„stĂ„rtan och fortsatte prata. Jobb, hockey, politik och FJÄRILAR 🩋 

(null)

Nu Ă€r det slut pĂ„ dag 2ïžâƒŁ pĂ„ öjn. Imorgon Ă„ker vi till nĂ€sta öj â›ŽïžđŸ’Š

🩋🩟🩋đŸȘłđŸŠ‹đŸžđŸŠ‹đŸŠ—đŸŠ‹đŸȘČ🩋🐛🩋🐝🩋


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0