⛴️💦Resfeber

Jag gör väldigt mycket själv. Oftast jobbar jag ensam och åker på utflykter själv, men det är inte så ofta jag reser ensam nuförtiden. Denna vecka gör jag det. Jag förväntar mig dock nya bekantskaper för jag ska ju inte vara själv. Och så sitter jag och funderar 🤔 när är man själv och när är man ensam? 🤔 Jag kände mig lite ensam när jag drog min packning genom terminalen full med folk. Resfeber. Hur ska det här bli❓ Samtidigt förväntansfull inför äventyret❗️ Jag har varit stenhård med sjukgymnastiken och jobbar på smärtlindringen 💪 

Imorse skjutsade maken mig till Nynäshamn. Vi var ute i god tid och hann ta en glass i hamnen.

(null)  (null)  (null) 

Båten gick som den skulle och jag fick en fin fönsterplats i mittsalongen. 

(null)
(null)
Lite smaklös men okej 🍝🥤 

(null)

Hann knyppla fyra hällor och montera tre plus att två armband blev färdiga. Nja, jag hade glömt knapparna till det ena (den lilla detaljen 😄)

(null)
(null)  (null)  (null) 

Klockan tre anlöpte vi Visby hamn och jag blev upphämtad av den ena kursledaren för kursen jag ska gå 🕒  Jag får bo hos honom i två nätter eftersom båten imorgon inte var bokningsbar pga godstrafik. Jättegulligt! Vi stannade till och tittade på havet innan vi åkte hem till honom och fikade. Sen vittjade vi insektsfällorna. Jag gick bananas med kameran 🍌 Sååå roligt 🤩 Sååå vackra 😍

(null)
Större gaffelsvans. Den är ju så sööööt!

(null)
Vilken försvarsmekanism! Den spelar död och ser ut som en klo!

(null)
(null)
(null)
Björkporslinsvingen ser trasig ut i profil

(null)
(null)
Kastanjeborren hade så kraftiga hullingar på fötterna att det nästan inte gick att bli av med den när man tagit i den 🪲 

(null)
Tallmalsmätare
          (null)Ormbunksmätare 

(null)
Blåeldspraktmal

(null)
(null)Tallsvärmare 

Vi pratade lite kurs och så, sen satte han sig i möte med studieförbundet, jag gick ner till Östersjön💦

(null)
(null) (null)  (null)  (null)    (null)Utblommade fältsippor 

(null) (null)
(null)

När jag kom tillbaka från min timslånga strandvistelse stekte jag pyttipanna åt oss. Han satt fortfarande i möte och jag var "sysslolös". Precis när jag satte mig utomhus bredvid katten med min tallrik ringde en kompis jag inte hört av på åratal. Hon fyller 60 år idag och jag hade skickat blommor för hon skickade choklad när jag fyllde år. Jättekul att prata med henne ❤️ Vi kom överens om att det vore roligt att ses 👀 

(null)

Ikväll har vi pratat naturskydd, politik, klimat, avverkning, ljuskällor, kameror, fjärilar och insekter mm i 2,5 timme. Det är helt enkelt underbart att vara nörd 🤓 

🪰🦟🪲🪳🐜🐞🦋🦗🐛🐝🐛🦗🦋🐞🐜🪳🪲🦟🪰


Kommentarer
Postat av: Emma Isabella

Hej!

Jag läste i ett annat kommentarsfält att du kanske har ett mönster till den fina stickade Pippi-tröjan? Min syster hade en som barn, och nu har hon fått en dotter, och vår mamma vvill gärna sticka en i gåva! Skulle man kunna få köpa en kopia av mönstret av dig? :)

Mvh
Emma

Svar: Hej Emma!
Jag är inte hemma denna vecka, men är nästan säker på att jag har en papperskopia. Om jag får din adress kan jag nog lösa det.
Vänligen, Gunilla
Guggelutt

2024-05-21 @ 18:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0