Söndag den 15:e

Morgonen i stort var en repris på gårdagen, fast maken gick upp före mig och tog ut nödiga hundar. 

(null)

Efter frukost och lite mys-snack hade klockan blivit tolv och det var dax för dotra och mig att ge oss iväg. Det blev bara en dryg timmes körning idag. Hemifrån oss, 55:an och motorväg från Strängnäs, förbi Södertälje och Salem. I Salem körde vi av och tog gamla vägen till Botkyrka kyrka, där tog jag över.

(null)
Botkyrka kyrka, en kyrka där många av mina minnen ryms. Hur jag satt på orgelpallen och vände noter åt organisten, jag var yngsta medlemmen i kyrkokören i tonåren, min systers begravning och mitt första bröllop…

Dottern fick hänga med i trafiken och mentalt låtsas att hon körde. Det blir ju mycket trafik från Botkyrka och inåt stan. Jag kände mig inte redo att handleda henne i byggkaoset förbi Skärholmen, ner i tunnlarna där folk kör lite hursomhelst och sen i Nackas galenskaper. Det får bli ett senare tillfälle.

Tre timmar senare svängde jag ner vid småbåtshamnen hemma. Det var frost inatt så jag förväntade mig ett iskallt Mälaren, men det var 18 grader! En grad varmare än igår!

(null)

(null)

(null)

(null)

Simmade fyra "längder" och njöt av sol och stillheten. En dopping gjorde mig sällskap på lite avstånd. Sen åkte jag hem och lagade blomkålsmos och fläsk 🐖 Diskade 🍽️ 

Halv sex klev jag in på ABFs kurslokaler 🕠 En av deltagarna väntade redan, fem till kom. Det blev en jättefin kursstart och det är roligt att vara igång igen. Det knypplades tittut, flätspets, kadrilj, vävbottnar, ljusglimt och spindlar 🕷️ 

(null)
Bild från kursen på våravslutningen 

Tittade på Morden i Midsomer när jag kom hem och har nu varit ute med hundarna (kl23.53) Kvällen var allt annat än tyst. Gäss har tutat och en rävs spöklika skall följde oss nästan hela vägen hem. Fick precis lära mig att gässens hesa tutande kommer från de bakre individerna i en fylking. De manar på gässen i täten att hålla tempot och inte sakta ner 😄 En krock i luften med dessa stora fåglar skulle ju vara förödande…

(null)
Månen närmar sig full

(null)
Karlavagnen 

🚙💨 Godnatt världen 🏊‍♀️💦



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0