Jul-lunch med jobbet!

Vi samlades på Nybrokajen i snöyran för att följa med M/S Rödlöga ut på böljan den blå. Att åka båt i årets första ordentliga snö kändes spännande och det blev en riktigt lyckad dag.



Vi tuffade ut på Strömmen och in i Skurusundet. Det värsta snöfallet upphörde "ute till havs" och vi hade god sikt till den goda julmaten. Ca fyra timmar var vi ute "på havet" som höll sig lugnt. De var ett av de trevligaste julbord jag varit med om, trots att jag hade huvudvärk och kände mig lite febrig efter vaccinationerna igår.

Jag fotograferade lite på kajen, men det kändes fel att hålla på att blixtra inne på båten, ibland kan man faktisk låta kameran vara. Bilderna från kajen räcker för denna gång, tycker jag :O)

Kvällen har jag tillbringat med julkorten. De ska ju läggas på postlådan senast imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0