Julafton

En härlig eftermiddag har vi haft. Äldsta och yngsta dottern samt sonen har varit hemma med oss. Janne har varit på "turne" och lämnat julblomma hos sin mamma och sina "reservföräldrar" som han kallar dem, en pensionerad arbetskamrat och hans fru. Under tiden roade sig jag och ungarna med att prata och fixa.

Klockan tre såg vi allihopa Kalle Anka. Det har vi inte gjort nån gång, tror jag. Oftast fixar Janne och jag i köket, men nu bestämde vi oss för att kolla Kalle först och fixa resten sen. Efter en massa god julmat delade vi ut de få klappar vi hade under granen, knäckte nötter och avslutade så småningom med Ris a la Janne, Jannes variant av Ris a la malta.



Nu har Jens åkt till Sandra och hennes familj, Bekki och Janne tittar på TV, Monica letar bussbiljetter på internet och jag har allvarliga funderingar på att uppsöka sängen.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Härligt att se Ragnar in action :-D Knäcka nötter är väl bra sysselsättning för en kille som honom va? ;-)

2009-12-25 @ 12:56:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Guggelutt

Jodu... men han klarade bara av krakmandel och små hasselnötter... fick väl inte tillräcklig kraft i näbben när han gav sig på de större. Men nötskålen var ett kul tillhåll, alla nötter han inte kunde knäcka (och det var de flesta) kastade han ner på golvet...

2009-12-25 @ 23:55:29
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Snurran

suck :-D

2009-12-26 @ 15:32:43
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0