Så arg att jag tror jag får hjärnblödning!

Att få tid på VC var inga större problem. Ska dit på måndag, jag tänker ta med mig artiklarna och så... Hoppas på ny remiss till endokrinolog.

Men psykiatrin? För vem finns dom till? Som jag skrev i förra inlägget så går det alltså inte att få tag i min s.k kontaktperson... så idag har jag ringt hennes chef. Tre gånger, två lappar och tredje gången får jag höra att hon gått hem. Fint. Hoppas hon får en fin kväll! Jag visste inte om jag skulle gråta eller skrika så jag bad att få numret till patientnämden för att kunna göra en anmälan, men då skulle jag få prata med jouren. Nej tack, sa jag. Jag vill ha en läkare/psykiatriker som man inte kan få tag i. "Men det är vad vi har att erbjuda"! Jag la på.

Sen ringde jag upp igen och bad att få prata med jouren. Jag fick prata med en vårdare eftersom jourläkaren var upptagen. Han ville veta mer om ditten och datten men jag var envis med att jag vill trappa ut medicinen själv för jag har inte tillstymmelse till förtroende kvar för öppenpsyk. Han satt ju och tittade i mina journaler under samtalet och så frågade han varför jag inte gick till min behandlande läkare på psykiatrin... men för att jag inte har nån, sa jag ju! Då visar det sig att min första psykiatriker, hon som övertalade mig att börja med antidepressiva, hon finns visst kvar! Men varför har de då sagt att hon slutat och jag sen fick "narcissisten" och sen får jag inte boka tid utom genom en kontaktperson som inte går att få tag i?

Vårdaren fick mitt nummer och skulle ge min existerande behandlande läkare det och förklara lite om vad jag gått igenom....

... och jag är så arg att jag tror hjärnan kokar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0