Barnvakt

... jag somnade! Inte när jag var barnvakt men när jag kom hem! Ska inte försöka hitta på några ursäkter, det var två sköna timmar!

Imorse stod väckarklockan på 7.00. Dottern skulle städa på föräldrakooperativa dagiset och hennes make jobbade. Ja, de är ju make och maka sen förra lördagen! Min gubbe och jag var där till 9.00 så hon kunde springa iväg. Vi lyckades få på barnbarnen kläderna och hunden kopplet (det var inte något problem för han var nödig!) och tog oss en långpromenad. Jag har ju inget lokalsinne och lurade ut gubben på helt fel väg, men efter ett telefonsamtal så hittade vi 4H-gården som var vårt tilltänkta mål från början. Vi tittade på hästarna i hagen och på fåren och geten i en annan hage. "Kom geten, ska jag killa dig", ropade lilla Ängla, och geten kom, fåret oxå. Vi var väl ute nästan tre timmar.



Sen vaknade Thyra så vi gav oss av hemåt igen. Thyra åt en hel burk när vi kom hem, sen gjorde jag korv stroganoff åt oss andra. Dottern kom hem vid två ungefär och då skulle jag precis försöka få barnen att sova. Det blev pusskalas, åtminstone den lilla var överlycklig över att mamma kom hem, även om hon varit go´ och gla´ med oss hela tiden.



Vi fikade och sen gav sig gubben och jag hemåt. Vi handlade räkor och mjölk på vägen och när vi kom hem ramlade jag snabbt i säng och SOV I ÖVER TVÅ TIMMAR!  Så kan det gå. Nu ska vi har räkfrossa och imorgon ska jag försöka jobba!

Kommentarer
Postat av: Ia

2009-10-24 @ 22:19:46
Postat av: Snurran

Vilken mysig dag - frisk luft gör en skönt trött.. :-D Hoppas det går bra på jobbet idag :-)

2009-10-25 @ 10:36:06
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Gunilla

Ja, det är klart det var friskluften! Det var länge sen jag var ute så länge! hehehe

2009-10-25 @ 15:15:02
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0