Gud är god :O)

Sov lite längre imorse, gjorde klart ett bokmärkes-kors i frivoliteter igår och tänkte att jag skulle äta lunch med arbetskompisarna idag, så jag åkte till jobbet halv 10 istället, då blev det två timmar till lunchavbrottet. Gick igenom ett bildarkiv för att välja bilder till en skärm om diakoni som ska stå uppställd i kyrkan nästa söndag, hjälpte en ny präst att måtta sig för ett röklin och en alba, pratade med chefen om nästa torsdag och vad som händer efter jag blir utförsäkrad... Kände lite att jag "drog ner rullgardinen" när han pratade om regler och uppsägning kontra tjänsledighet och vad innebär försäkringskassans regler i just mitt fall? Ingen som vet... Jag tänker inte låta världsliga grejer lägga sordin över lördagens bröllop, bekymren tar jag på måndag, tänkte jag. De har skrivit en omplaceringsutredning nu iaf och den fick jag för att skicka iväg. Sen gick vi och åt lunch.

När jag sen satte mig i bilen ringde min handläggare på försäkringskassan upp. Jag får förlängd sjukpenning i ytterligare 550 dagar, visserligen med ett mindre belopp än tidigare, men jag slipper iaf ställa mig till arbetsmarknadens förfogande på torsdag!, Nu är jag glad, Gud är god mot mig!

Nån provsång i Järfälla blev det inte idag för organisten är sjuk. Jag ska åka dit tidigare på lördag istället. Så nu fick jag en eftermiddag att lata mig på, vila, krya på min förkylning, kanske göra ett bokmärkskors till? Bilder på mina senaste alster kommer efter lördagen och det av skäl som förklaras i efterhand ;O)

Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad skönt, då hinner du förhoppningsvis komma igen ordentligt! kram

2009-10-15 @ 18:38:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Ia

Men så skönt!!!! När man verkligen är sjuk så får man ta sig råd att vara sjuk med mindre ersättning...öh, blev det där fel nu Nej, men Gunilla Du förstår vad jag menar!

Är man sjuk så är man glad att man åtminstone får det lilla för man KAN inte gå ut och jobba! Jag vet ju själv som gick utan ersättning i fyra månader..kan bara tacka min lyckliga stjärna att vi kunde genomföra det med hjälp!!



Sänk nu tempot lite....annars får jag sätta mig i lilla bilen och komma och ta Dig nackskinnet ;)



KRAM!!!!!

2009-10-20 @ 17:39:52
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: g

2009-10-20 @ 18:16:45
Postat av: Gunilla

Ja ni vänner, nog är det en lättnad, framförallt att det känns som man är betrodd och inte en bedragare... men efter bröllopet har jag dragits med feber och det är säkert en sån där efterstress-reaktion. Min kropp är inte frisk än, men tackochlov mycket friskare än förra året så här dags, då låg jag i sängen/soffan 24-7...! Men Ia, du får gärna komma i din lilla bil, oavsett var du tänker ta mig... öh, du förstår nog vad jag menar ;O)

Kram på er

2009-10-20 @ 18:20:13
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0