Hektiska, roliga dagar

Det har varit mycket nu... I lördags åkte vi till goda vänner i Örebro. Vi firade C:s 65-årsdag tillsammans med hans familj och på kvällen gick jag och M på Conventum och såg Andreas, Michael, Martin och Magnus i Ladies Night. Jag tycker det var riktigt kul. Hade farhågor innan om det skulle kunna bli sån där jobbig humor där fruntimmer förväntas jubla över löjliga sexskämt, men jag tycker de hade fått till det riktigt bra, över min förväntan iallafall.

 


På söndagen hjälpte vi M och C med lite förberedelser inför Öppet Hus och 65-årsfirandet. Det blev jättetrevligt. Framåt halv fem begav sig jag och maken hemåt igen.

Måndagen bjöd på 2 timmars arbete, sen mötte jag upp min äldsta dotter för att köpa tyg... och eftermiddagen gick åt till att börja klippa och sy på en klänning hon vill ha på bröllopet på lördag.

Tisdagen började med 2 timmar jobb, sen barnvaktade jag yngsta barnbarnet medan mina båda äldsta döttrar var på massage, fortsatte till psykoterapin, åkte hem och handlade med sonen, lagade mat, övade fickparkeringar med sonen inför uppkörningen idag innan jag till sist åkte på knyppelkursen.

Inatt blev det dåligt med sömnen. Jag var nog lika spänd inför uppkörningen som sonen var, så vi pratade lite mitt i natten, sen väckte jag honom vid 5 för kl 6 gick bussen, kl 7 skulle han vara vid körskolan och 10 över 8 skulle han köra upp. Han klarade det och vi är alla superglada för hans skull! Nu är det bara teorin kvar!!! Idag har jag jobbat 2 timmar, sen mötte jag upp min äldsta dotter nu har hon provat klänningen som vi fixat med. Jag är inte alls nöjd. Det är en miljon år sen jag sydde sist och det syns... men hon verkar nöjd... vi får väl se efter sista provningen på fredag, jag ska fixa med lite fin-lir och stryka den till dess... Plan B är att hon köper nån av de klänningar hon tittat på i Kista Centrum.

Jag är så trött att jag vägrar känna efter! Imorgon efter jobbet ska jag åka ut till Järfälla för att provsjunga inför lördagen, det ska bli kul, men jag vet inte än om jag klarar av det. En dag i taget. En stund i taget. Jag ser jättemycket fram emot lördagen och bröllopet/dopet. När det är över ska jag vila hela veckan och njuta av alla minnen jag fått under denna vecka.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Är hon nöjd så räcker det väl bra så!?!!



=)



du kanske är lite väl självkritisk?



en liten tanke bara.. hmmmm



kram

2009-10-14 @ 19:19:55
URL: http://morsaneokay.blogg.se/
Postat av: Snurran

Vad kul att det gick bra på uppkörningen - trots halt väglag och allt :-)

2009-10-14 @ 20:06:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Guggelutt

Kattis: Vi får se på fredag och sista provningen... denblev lite bättre efter strykningen.



Snurris: Han ringde 10 minuter innan och tyckte det var skit, men jag försökte vända det till hans fördel... och det gick ju vägen så nu kan han känna sig extra nöjd! Klara uppkörningen i vinterns första snöfall :O)



Kram på er!

2009-10-14 @ 22:47:07
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0