Ingen rolig dag

Nu tycker jag det har gått uppåt ett tag, men nu tror jag det slår över. Sov gott inatt och vaknade tidigt. Gick upp vid 7 (väldigt ovanligt för att vara mig f.n), gjorde frukost och lät Ragnar busa i köket. Jag försökte komma till tre beslut: om jag ska gå på frivolitetskursen i Uppsala på söndag, då kan jag rösta på kvällen för vallokalen har öppet till 20.00 och inte idag som jag tänkt...samt att jag ska göra middag hos Linnéa imorgon istället för att försöka släpa med mig en köttfärslimpa som jag tänkt, hon blev så sugen när jag pratade om den häromdan.

Sen började springet. Kan inte sitta still, försökte ordna med försäkringpappren, skrev fel, gick igenom alla nya inlägg på Facebook, raderade mail, sprang än hit än dit och inget blev gjort. Till slut gick jag igenom posthögen, la undan alla körkortspapper och -böcker och fick lite snyggt där, ringde Försäkringsbolaget och frågade en massa dumma frågor, försökte få tag i HSB-kvinnan eftersom jag slarvat bort kontraktet för en ny parkeringsplats vi vill ha till släpkärran.

Åt lunch och skrev en inköpslista, åkte och handlade och gick sen en rask promenad på 24 minuter. Blev inte alls lika yr idag, men jag svettas, har hjärtklappning, törstig, magen fungerar för högtryck, myror i huvudet och bröstet och det spelar ingen roll vad jag gör, rastlösheten gör mig tokig! Jag tror att jag reagerar på den nya Levaxin-dosen...bara det inte övergår till HYPERthyreos nu...

När jag packat in alla varor och parkerat svärmors bil började springet igen, därför satte jag mig här i ett försök att sortera. Så här är det att ha dysfunktion i sköldkörteln. Det är inte första gången jag blir hyper även om hypo-tillståndet är näst intill konstant om än i olika grad... Påminner om manodepressivitet, tycker jag...

Nåväl, det är bara att acceptera sin sjukdom, vad ska man göra?

Nu ska jag skriva recept på Heta räkor och smulpaj samt laga dessa och en sockerkaka till dottern...lakanstvätt-högen börjar sina, den blev ju påfylld ordentligt i helgen igen...och jag tvättar och tvättar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0