Låta tiden gå...

Båda skafferierna är oxå städade nu. Sakta med säkert. Städning kan vara hur tråkigt sm helst men oxå väldigt meditativt. Ragnar har suttit i köksfönstret hela eftermiddagen och pratat med mig. Jag tror han tycker det är skönt med sällskapet, han sitter på kökslampan i fönstret och pysslar med sina grejer, ibland går jag fram och kliar honom i nacken ... men när jag går ner i källaren eller ut för att göra nåt kort ärende skriker han. Just nu sitter han och putsar sig, de vingklippta fjädrarna är på väg tillbaka så jag skulle gärna vilja se hur långt han kan flyga innan jag tar ut honom...

                  

Småfåglarna har stått på trappen hela dan, men Bamse har jag inte sett till. Jens skulle komma hem med honom. Sköldpaddorna knatar omkring i sitt fina terrarium och marsvinen ska jag hämta från mina föräldrar inom kort. Sen är allt som vanligt förutom att Janne åker till Grasse (Franska Rivieran) i 9 dagar i september.

Hursomhelst så känns det lite bättre nu, jag har läst mailen och kollat högskolans schema... allt kommer att reda sig... bara låta tiden gå lite så löser det sig, det gör det alltid .... även om det inte blir på det sätt man trott eller hoppats på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0