Meditativ städning

                                                 

...det blev två skåp till, sista skafferiet och medicinskåpet. Har slängt fyra kassar med utgågna (hur stavas det?) kryddor och såser, gammal Tupperware som bara samlar damm, kokböckerna ska till Bella för översyn, sen ligger en 5-liters plastpåse med utgången medicin som ska till apoteket. Längst bak i de djupa skåpen hittade jag mina äldre rese-medicin-necessärer som försvunnit, kylskåpsmagneter och servetter i mängd! Otippat! Men nu är det väck äntligen. Minns inte när jag gjorde det där sist. Äcklig man är egentligen... fast skafferierna gör jag några gånger om året iaf och kylskåpet betydligt oftare. Ragnar har fått gå in i voljären, han satte sig på sovpinnen direkt. Det har varit mysigt att rå om honom ensam hela dan. Bekki har dragit, vet inte vart för vi har inte direkt pratat. Janne fastnade på jobbet och har börjat meka min Renault vilket jag är tacksam för, Monica kom precis hem och Jens tänker jag ringa och fråga vart han har tagit vägen med Bamse...

Städar köket, städar själen.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0