Att sätta en rubrik på dagen...?

... nej, det går inte. Har många känslor som jag har svårt att sortera ut. Å ena sidan en frustration över omtentan i världsreligionerna, det var ju så onödigt! Jag kunde ju grejorna men i ett hjärnsläpp möblerade jag om svaren så de hamnade under fel frågor... och så hemtentan som jag bara inte kommer igång med... och så julklapparna som inte blir köpta, julkorten som aldrig blev skickade... och så jobbet... är jag välkommen tillbaka? Kommer jag klara att jobba heltid igen? Finns det nån som tror på mig därute? Kommer jag klara studierna? Är jag helt värdelös? Bläh! --- Men å andra sidan så är jag helt lugn, studierna kommer lösa sig, jag har gott om tid att göra det jag ska! Och vad spelar det för roll om jag får ett eller annat IG? Inte ett dugg! Allt jag får med mig är bara bonus! Det kommer bli jättekul att gå tillbaka till jobbet i höst, det lutar åt att min tjänst är ordentligt omgjord och det kanske bara är fördelar med det. Även om jag är dödstrött just nu så går jag fortfarande upprätt och klarar det mesta, trots att jag hostat nåt vansinnigt i över en vecka och har akut sömnbrist. Allt löser sig. Är bara lite bipolär just nu...! Och det är väl bara mänskligt! Och löser det sig inte som jag tror så lär det bli en trevlig överraskning eftersom den är så oväntad, så brukar det fungera i mitt liv.

Igårkväll somnade jag halv 9. Monica tog Bamses sista promenad... men jag vaknade vid midnatt och låg och tänkte i 1,5 timme innan jag gick upp. Både Monica och Bekki satt vid TV:n och kunde inte sova, så där satte jag mig oxå till klockan var 3. Bamse väckte mig HALV TIO! Han hade nog blivit lite störd av natt-suddet och passat på att sova när det var lugnt på morgonkvisten.

                             

Idag har jag skurit entrecote till julafton, tagit hand om alla fådda julkort, plockat undan post och reklam, promenerat Bamse och pluggat hinduism. Skulle kanske tagit tag i religionsbeteendevetenskapen, men jag orkade inte. Hinduismen kändes mer lättsmält. Janne köpte köttfärs så jag snodde ihop en köttfärssås till middagen. Nu ska jag inventera fruktkorgen vi fått av svärmors "gubbe" och se vad vi kan hitta för gott i den. Tänkte göra Gotlandsmackor på julafton och de innehåller mycket frukt och grönt. Julen har jag redan fått nog av, fått nog av all reklam, alla köer, all hets! Ett stort fett kommersiellt jippo, det är vad det är! Vi gör vad vi kan för att låta ett uns julfrid hemsöka oss, men det är svårt i mediabruset! Allt går på högvarv och nu skriker media ut om alla snökaos, inställda tåg och annat elände som drabbar oss i julruschen.



Shit the same. Världen snurrar utan mig. - 20 grader. Ska snart dra på Bamse jackan och ta en sväng, sen lägga mig tidigt. Monica och jag ska försöka köpa lite frukt och bröd innan Willys är proppat med folk imorgonbitti. Sen tänkte jag renskriva anteckningarna i hinduism och buddhism, leta info och Taoism och Konfucianism, skriva en indisk ordlista... och hinner jag inte det så har jag nog gjort nåt annat istället.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag håller med dig till 100 % när det gäller allt hysteri runt julen. Och allt jippo i affärerna.

Jag har närmast blivit apatisk och inte orkat/kunnat göra något hemma, än mindre köpa julklappar. Jo djuren får faktiskt varsin julklapp;-)Men på det här sättet har jag "sluppit" ge mig ut i julruschen.

Och som Claes (och många andra) säger..julen kommer nog ändå. Jag tycker du är hur duktig som helst som kan plugga mitt i alltihopa! Förresten kommer du ihåg vad du sa till mig när jag missade tentan i addiktologutbildningen (när jag fick en total blackout)? Att det inte gör något med ett och annat IG, att jag skulle få det till mig på något vis ändå. Du stöttade mig väldigt mycket. Tur att du ff har den inställningen fast det nu gäller dig. Men jag tror inte att du får IG...och du behöver inte vara duktig jämnt..

Du är världens finaste mamma, mormor, hustru och vän och du är älskad av så många!



Shit the same!! ;-)

Tusen kramar!

2010-12-22 @ 21:04:36
URL: http://maralutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0