God kväll, världen!

Nå, det blev lite skrivet på hemtentan tillslut. Sen gav jag upp och tog ut min skällande hund. Och tänk så bra det kan bli ibland!!! Träffade en kvinna med en fantastiskt vacker 6-månaders brun dobberman och fick massa bra upfostringstips. Vi har setts förut, pratade en del när de var småvalpar, men nu stod vi säkert i 20 minuter och snackade. Båda hundarna var ivriga och for runt till en början, men tro det eller ej, tillslut satt Bamse stilla och väntade på mina fötter medan hennes valp tuggade i sig en buske. Hon jobbade på djursjukhus och hade under sin utbildning haft min favvo-veterinär Gunnel Andersson som jag oxå gick fågelkurs hos i maj 2008. Gunnel har behandlat Blue Moon när hon bröt benet, vingklippt Ragnar, slipat läppen på Esmeralda (hon har en sjuklig utväxt och det måste göras minst vartannat år), undersökt Kautchuk när han var förkyld och tatuerat Bamse. Hon är kanonbra! Och dobermann-kvinnan hade förstås en massa bra att lära mig om hundar och hundars beteende och hur man kan göra ett dåligt beteende bättre. Bamse har börjat skälla, är olydig och morrar gärna på andra hanar. Nu vet jag lite mer hur jag kan visa honom att jag är "in charge".

Kom hem nu vid 7 och bestämde mig för att renskriva frågan om kyrka, sekt, denomination och kult imorgon. Ska ändå till endokrinologläkaren kl 13.00 så det blir inte nån heldagsplugg ändå.

Nu mot nudlar, TV och broderi!



Kommentarer
Postat av: Ia

Heja på Gullelutt ;)

2010-12-28 @ 22:27:36
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0