Svärmors wåfflor

             

ca 33 st                                                          ca 20 st

9 3/4 dl mjöl                                                   6,5 dl mjöl
12 dl mjölk                                                     8 dl mjölk
3 tsk bakpulver                                               2 tsk bakpulver
3/4 tsk salt                                                     0,5 tsk salt
minst 200 gr smält smör/margarin                    minst 150 gr smält smör/margarin

Låt svälla en stund och sätt igång att grädda! Servera med sylt och grädde, förstås!

Svärmor jobbade på dagis och jag tror att hon fått receptet därifrån. De gjorde den mesta maten själva när hon jobbade där och jag tycker att detta recept slår färdigpulvren med hästlängder!

Kommentarer
Postat av: ing-britt

det liknar det jag har fått av min svärmor...godare med hemmagjorda o då har man alltid det hemma med...kramizz

2010-02-22 @ 21:14:20
Postat av: NettAnn

mumsigt minsann,det kommer jag låna och testa!

Kolla gärna in min nya blogg jag öppnat upp om du har tid och lust!

kram

2010-02-23 @ 11:30:43
URL: http://vinterblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0