EFIT

Låg och läste lite bloggar... jag har blivit duktig på det sen jag kom hem från sjukan. Har uppdaterat mig på mina vänners förehavaden vilket jag periodvis är vääääldigt dålig på. Så hittade jag en rubrik hos Kajsalisa, nämligen EFIT. EFIT står för Ett Foto I Timmen. Kul va! Snurr och Bim har pysslat med det oxå, och det har jag med fast på Lunarstorm innan jag öppnade denna blogg. Nå, för att roa mig själv och kanske nån annan tänkte jag leka EFIT idag. Min första bild får bli dagens första blogginläggs eftersom jag tog den bilden strax före kl 11.00 :O)

Klockan 11-bilden blir alltså:

Mitt lilla husdjur som skrämmer och fascinerar barnbarnen. Jag tänker aldrig på henne, men nu fick jag syn på henne ur en annan vinkel :O)

EFIT-starten idag blir sen men då kanske jag håller på till sent oxå :D
VAD KUL VI SKA HA!

Klockan 12-bilden:

Guggelutt betalar akutens avgift som kom fort...

Men blä! Hamnade i ett rejält deppskov igen. Jag menar, ligga här och leka klämkäck när jag bara längtar efter lite äventyr. Det har varit för mycket shit i år redan. Undrar om resten av året blir bättre, om man fått årets dos elände under dessa 24 dagar eller om det ska fortsätta. Önskar jag kunde hänga på Morsaneokey på dagsritt... eller snacka lite skit med M på sjukan... Men men, bilder har jag tagit iaf, även om jag inte orkat gå in och publicera dem varje timme. Här kommer de:

Klockan 1-bilden:                                      Klockan 2-bilden:

Uppåtväxande istappar?                               Dagens outfit!

Klockan 3-bilden:                                    Klockan 4-bilden:

Proteiner och kolhydrater                             Tittar på utsikten

Lite nya bilder då. Tråkig dag, på gränsen till ångest faktiskt. Försökte hoppa över det snabbverkande morfinet men tog det vid halv sju-tiden när benen ville vika sig när jag stekte ihop lite lök-köttfärs-champinjoner till riset. Har sovit, frivolerat på den rosa ängeln, slagit kullerbyttor i hallen (hah!).

Bekki kom hem från sin kompis på em. Jens hade nattgibbat och somnade över bordet efter maten. Janne har jobbat med ett trasigt lås på bildörren hela dagen så jag har legat här och tyckt synd om mig själv. Vad vore livet utan dator, glasögon och en bra lampa?

Och nej... spindeln är inte riktig!         Här kommer bilderna:

Klockan 5-bilden

Samma utsikt... skulle behöva pedikyr... undrar när jag kan klippa tånaglarna ...

Klockn 6-bilden                                             Klockan 7-bilden

Drar nåt gammalt över mig.                               Mums..eh...
Ser att jag har sjukhusbandet kvar...

Har haft lite sällskap ikväll så jag ska inte klaga. Ungarna slocknade tidigt, Jens hade inte sovit alls eftersom han nattgibbat och Bekki hade LANat långt fram på småtimmarna hos kompisen A som hon sov över hos. Janne och jag satt i soffan och tittade på TV. Den rosa ängeln är klar nu... och så bilderna:

Klockan 8-bilden:                                     Klockan 9-bilden

Bloggande                                                  "Morden i Midsomer"

Klockan 10-bilden:                                      Klockan 11-bilden:

Frivolitet - En nästan klar rosa ängel               Facebook

Jaha, det får väl räcka för denna grymt tråkiga dag. Man har inte roligare än man gör sig och jag har inte lyckats nåt vidare, tycker jag... så börjar jag bli täppt igen, skulle inte förvåna mig och årets andra förkylning är på G eftersom jag fick antibiotika på sjukan... men om två veckor åker vi till Gran Canaria och då bara måste jag vara fit for fight!

Bavaria: Kan man hitta dig nånstans i sajberspejs? Hemsida? Blogg?
Linnéa: Kom gärna och laga lite god mat åt mamsen! Längtar alltid efter er!


Kommentarer
Postat av: Snurran

Det var länge sedan jag gjorde en EFIT, kanske skulle göra en snart igen, det är rätt kul faktiskt! :-D

Hoppas du snart "är på benen" igen! kram

2010-01-24 @ 15:46:39
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Katarina

Vad kul med alla bilder!



Hjul på sängbenen bara,sen kunde du ha tolkat i den :-)de där hästarna är så säkra att de hade nog accepterat en säng bakom också. Undrar om ditt lilla husdjur alltid är lös? Jag hade nog skitit på mig m jag fikat och fick syn på den.

2010-01-24 @ 18:06:02
URL: http://www,morsaneokay.blogg.se/
Postat av: NettAnn

är den där spindlen riktig???är det husspindlen?

jag hademed säkerhet dött om jag kommmit nära en sådan..brrrrrrrrrr

2010-01-24 @ 18:08:15
Postat av: Linnea

Haha mamma har du tråkigt eller? Tänkte på alla timbilder... ;)Men jag tror jag får komma och laga godare mat åt dig ;) :) Vad önskas? Puss

2010-01-24 @ 18:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0