Däckade...



Nej, efter Fjärilshuset och jobbet igår däckade jag. Kände redan när jag kom till jobbet att det blivit för mycket, även om det varit kul. Jag har ju gjort nåt extra varje dag den här veckan. Satt en stund och pratade med ett par arbetskamrater för jag orkade inte gå in till sommarcaféet. Men efter nån kvart gick jag dit och tog ett glas vatten och en "dammsugare" för att försöka få lite energi. Det gick vägen. Caféets underhållning bestod av ett par från koptiska kyrkan i Egypten. Mycket intressant, men i mitt tillstånd var det svårt att hålla tråden eftersom de haltade lite med språket oxå. Däremot gick jag fram efteråt och pratade lite med den koptiska prästen. Jag var i Egypten och besökte koptiska kyrkan i mars 2008 och reste runt lite med en grupp diakoner. Vi var i Cario, Port Said, King Marioutt och Anafora bla. Han ville gärna ha ett utbyte med oss och kunde tänka sig att agera både tolk och samtalspartner. Kul!

Sen åkte jag hem en kortis och hämtade Bamse innan jag åkte ner till Länna och hämtade Monica från jobbet. När hon slutar sent gå bussarna så konstigt och när hon slutar sent börjar hon tidigt dan efter och då måste hon gå upp halv fem. Själv däckade jag vid TV:n. Inga handarbeten, ingenting, det har varit så ett tag nu. Lyckades hålla mig vaken hela "miss Marple" men sen slocknade jag. Janne kom hem efter Lågarö-jobbet, Monica hade lagt sig, Jens och Sandra tältade en natt till och Bekki hade jag en sms-konversation med för att hon skulle komma hem.

Nu ska jag rasta Bamse igen, Ragnar vill inte komma ur voljären, sen ska jag till jobbet. Jag hade tänkt åka in till Aquaria... men jag känner att jag kommer inte orka det. Hur kul det än är med regnskogar så är jag slut i hela kroppen! Men det finns kvar, det blir en annan dag!

Vill du ha lite mer fundersam läsning kan du kolla min nya underblogg: http://guggelutt.blogg.se/fundeleringar/

Kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0