Egentligen ska jag väl inte sitta här...

...  utan jobba på utav bara sjutton... MEN vad jag är trött på just det! Så det finns inget bättre ställe jag kan sitta på just nu. Jag sitter här för att samla tankarna helt enkelt. Tänk vad lätt det är att hamna "i spinn" och bara rusa runt med alla måsten, sen glömmer man hälften iaf.

Imorse fick jag en överraskning när jag plockade sängkläderna ur tumlaren, för vad trillade ut??? Jo, rosa trosor, en rosa BH, rosa strumpor och värst av allt... Jannes 700kr-skjorta som inte heller var vit längre. Varför det då? Jo, för första gången på över 20 år har jag lyckats med konsten att ofrivilligt färga tvätt. Min nya fina rosa tunika från Indiska som ska handtvättas hade åkt in bland sängkläderna. Likaså diverse andra plagg som inte ska tvättas med sängkläderna i normala fall... och varför händer sånt? Inte av okunskap utan för man ska stressa undan med allt som ska göras innan man ska göra nåt annat. På nåt sätt har jag inte uppmärksammat att, inte ett, utan t.om FLERA plagg åkt in med lakanen. Hur det kan komma sig kan man bara spekulera i... eller strunta i spekulationerna och spara energin till annat. Gjort är gjort! Min rosa tunika går nog att använda. Trosor och BH är väl bara lite söta, de kan jag ju ha till tunikan för de går ju ton i ton, lite chict. Jannes rosa strumpor vill säkert Jens ärva, men hur ofta köper Janne så dyra kläder som en skjorta för 700kr??? Typ aldrig! Och vad lyckas jag med??? Ingen idé att älta, utan ta lärdom och gå vidare!

                     

Nu har jag fortsatt att vika det oändliga tvättberget, men nu är det bara en tvättmaskin från helt färdigt (för denna gång). Ängat mig åt lite eftersatt kroppsvård som ögonbrynsbuskar, pälsklädda ben, tånaglar mm. Lite fin vill man väl vara när man ska på bröllop. Det som bekymrar mig är att mina vita piratbyxor jag tänkte ha på bröllopet försvunnit på vägen mellan Sanda och Hagsätra... Hm, får göra några efterforskningar alternativt hitta på nåt nytt att ha på mig... DET ÄR VERKLIGEN INGEN IDÉ ATT STRESSA!!! Det blir bara fel! Det blir väl bra om jag kommer ihåg att packa mina nya fina puppor! 

                    

ÅÅÅåååkej. Då ska jag släpa ut min pömsiga hundvalp som inte alls är sugen på att promenera i skogen. Sen får jag vända uppochner på väskan och lita andra saker i jakt på piratbrallorna... 
                              ....... vi ska ändå inte sova förrän ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0