Gnäll undanbedes..

....ibland tenderar t.ex jag att bli gnällig, därför hoppade jag över blogg igår. Dessutom var jag alldeles för trött. Middan med mina diakonpolare ute på Färingsö var superduper, åkte därifrån med ett visst mått av förnyat självförtroende. Vaknade i ett töcken igår (tisdag) men kom iväg till mässa och personalmöte ändå, trots grus i ögonen och en kropp som gick på rena viljestyrkan. Hade ett kort avstämningssamtal med chefen innan jag åkte hem. Hemma tog jag ut valpen på en kanske lite för lång skogspromenad, men han skulle vara ensam på em och det kändes som om han behövde bli av med lite överskottsenergi, sen låg jag mest på sofflocket innan jag åkte in till sista terapin innan sommare och sen ReAgera.

Kvällen tillbringade jag till största delen i TV-soffan. Vet att jag såg Agatha Christie och Criminal Minds, men mina tankar var på helt andra håll. Tog upp mitt indian-varg-broderi igen, det var gott för själen.

           

Dessa kvinnobroderier är läkning för mig. Starka, glada, vackra kvinnor!



Kom isäng alldeles försent, men jag behövde tiden till mina tankar. Janne är på Sanda, Jens och Sandra i Nacka, Bekki på A:s land och Monica la sig tidigt för hon skulle jobba idag. Själv har jag "bara" sommarcafé i Hagsätra att passa idag och det är mellan 15-17 så jag kunde ta sovmorgon, men undantag från valpkissningarna. Får se om jag orkar med anmälan till Patientnämnden idag. Annars tänker jag mig nog bara en valp-promenad och kanske lite broderi idag. Packa till landet vore väl lämpligt så jag snabbt kommer ner till landet imorgon.

...och inte för jag tror på spådomar, iaf inte den sorten som kommer på Ansiktsboken, men dessa två jag fick idag var uppmuntrande:

On this day of your life, Gunilla, we believe God wants you to know ... that when you need some energy and inspiration, step outside.
Message from God
Touch the Earth with your feet, lift your face to the sun, breathe the air, listen to the birds and the wind through the trees. Glory in the creation that surrounds you.
 
Gunilla fick ett svar av Spåkulan:
Var inte rädd för nya möten och platser. Ditt självförtroende kommer att växa i sommar liksom din glädje.


Så jag avslutar med ett HALLELUJAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0