Depp dipp

Åh, envetna ohälsa... Mitt hopp tryter! I december kändes det som om hälsogudarna log mot mig och jag gladdes åt att vara på väg tillbaka till livet. Nu, efter över en månads sjukskrivning och snart en veckas oupphörligt hostande känns det som om kroppen ger upp. Jag har ont överallt, revbenen hotar att ge efter... och jag bröt en nagel hos Monica när jag packade ner luftmadrassen, fingret är helt inflammerat nu, liksom två småsår jag fått när jag skurit mig på medicinförpackningarna. Det hela är SJUKT!!! Janne kom in till mig i mitt nattläger i vardagsrummet och sa åt mig att kontakta läkaren idag... men jag kommer mig inte för... Idag har jag ägnat två timmar åt att ta mig ur sängen, frukostera och mata djur. Nu måste jag in i duschen för om en dryg timme ska jag iväg på röntgen av ryggen. Röntgen är väl ok, men MRT:n skrämmer just nu skiter ur mig. Man måste ligga still i ett 1.60 cm långt rör, diameter 60 cm... och jag är så fet att jag vet inte om jag ens kan klämma in mig i det där röret... dessutom ska det knacka kraftigt, stod det i pappren... och jag är klaustrofobisk redan som det är.  Och som grädde på moset är Monstret på besök och jag skakar av Bricanylen som jag inte kan överleva utan just nu... och så ska man ligga blickstilla i det där röret... med min hosta? Nå, ont ska med ont fördrivas, jag har inget val i nuläget! Jag har bett om denna röntgen för att få svar på mina återkommande ryggskott så jag kan göra nåt förebyggande åt det i framtiden. Jag får helt enkelt ta med mig Gud in i röret och hoppas att det är nåt som går att bota. Fram tills idag har jag iallafall överlevt allt, men nån dag ska ju vara den sista...


bilder från flyget från Egypten mars 2008

Spotta i nävarna, in i duschen och ut i snöstormen!

Kommentarer
Postat av: NettAnn

stackare där,men du måste nog ta dej till en läkare för du behöver nog antibiotika.man ska inte behöva må så eländigt.kram

2010-03-01 @ 11:45:29
URL: http://vinterblomman.bloggspace.se/
Postat av: Snurran

Allt på en gång också...hoppas du fick din rötgen och att den gick bra :-/

2010-03-01 @ 18:44:07
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0