Lost in Cairo

             

Hade en sån där skum dröm inatt igen. Var med jobbet på resa till Cairo och vi skulle besöka bla en kyrka. Vi skulle återsamlas halv 12 för att åka vidare med bussen, jag var ensam  på en gudstjänst i kyrkan (av arbetskamraterna, kyrkan var full) när jag såg att klockan var 11.20 så jag sprang snabbt ner mot mötesplatsen... bara för att få höra att bussen hade åkt halv 11. Jag blev väldigt ledsen för jag tyckte det var konstigt att ingen annan var på gudstjänsten förutom mig (och den tjej som arrangerade Egypten-resan jag var med på 2008, ingen arbetskompis alltså) och kände mig väldigt övergiven. Men så kom arrangören och sa att bussen väntat och folk var sura så jag skulle skynda mig. Jag sprang ut men hittade ingen buss... och inte hittade jag tillbaka till kyrkan/mötesplatsen heller. Då kom min diakonkollega R från Spånga i en mini-van och plockade upp mig. Han hade sett mig springa och leta. Varför han var där fick jag inte reda på men han sa att det var väl dax att ses över en lunch snart...? Själv hade jag jättedåligt samvete över att jag svikit mina arbetskamrater...

Vad kan den drömmen betyda?

Faktum är att R och jag bestämt lunch så fort min hosta gett sig och diakonen som arrangerade Egyptenresan 2008 hör med jämna mellanrum av sig eftersom hon oxå har sköldkörtelproblem... och planerar ökenvandringar i Egypten varje år...

Kommentarer
Postat av: Snurran

Haha, skönt att du kom tillrätta sedan då :-) Vad hjärnan kokar ihop under natten är en svår nöt att knäcka, jag tror den bara blandar alla tankar och intryck hur den vill och vi ska nog inte försöka oss på att tyda det vi minns (men det är onekligen svårt att låta bli!) ;-D

2010-03-06 @ 16:35:40
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0